ذهن زیبا (A Beautiful Mind)

یکی از بهترین فیلم های روانشناسی ، ذهن زیبا است. این فیلم براساس زندگی جان‌نش ریاضیدان برنده جایزه نوبل اقتصاد ساخته شده است. جان فوربز نش ریاضیدان نابغه و برجسته آمریکایی که در سنین جوانی به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا شد. اسکیزوفرنی یک بیماری روانی با منشاء نامشخص و علایم متغیر می‌باشد. مشخصه این بیماری عدم توانایی درک و یا بیان واقعیت است. این فیلم برای آشنایی با دنیای یک بیمار اسکیزوفرنیک، گزینه بسیار مناسبی است.

ذهن زیبا

بهترین فیلم های روانشناسی سکوت بره ها (The Silence of The Lambs)

این فیلم براساس رمان سکوت بره ها نوشته ی توماس هریس ساخته شده است. داستان فیلم مربوط به دکتر روانشناسی است که با استفاده از علم روانشناسی می تواند محیط اطراف خود و انسان های آن را تحت تأثیر قرار دهد و خیلی راحت بر آنها مسلط شود. کم تر کسی می توانست جلوی او طاقت بیاورد وی علی رغم کارهایش فردی آزادی خواه بود و می خواست مانند بقیه انسان ها زندگی کند ولی پلیس مسئله را بسیار خطرناک دانسته بود و سعی می‌کرد وی را در زندان های امنیتی نگهداری کند. وی به خون خواری نیز معروف شده و در مواردی به کندن پوست صورت، جویدن گردن و رگ های قربانی نیز دست میزد. این فیلم به عنوان بهترین فیلم های روانشناسی شناخته شده است.

سکوت بره ها

جزیره شاتر (Shutter Island)

تدی دانیلز و همکارش چاک ایول ماموریت می‌یابند که برای تحقیق درباره ی مفقود شدن یکی از خطرناک‌ترین مجرمان روانی (زنی به نام ریچل که به جرم خفه کردن سه فرزند خود در آب محکوم شده‌ است) به جزیره ی کوچکی در حوالی شهر «بوستون» به نام «جزیره شاتر» بروند. اما این جزیره ی متروکه که محل نگهداری خطرناک‌ترین مجرمان روانی است.


مقاله مرتبط: نقد روانشناسی فیلم سینمایی ۱۳

مقاله مرتبط: تحلیل روانشناسی جالب از فیلم سینمایی رگ خواب


قوی سیاه

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

قوی سیاه (Black Swan)

یکی دیگر از بهترین فیلم های روانشناسی، قوی سیاه است. قوی سیاه فیلمی هیجانی، درام و البته دلهره آور و ترسناک است که رابطه یک رقاص کهنه کار باله و رقیب اصلی اش را به شکل مرموزی به تصویر می کشد. قوی سیاه، وحشی و پوشیده از پرهای مشکی، پرنده ای است که سعی می کند با حرکات خود پرهای  سیاه خود را پنهان کند و شما را مجذوب حرکاتش کند تا متوجه کاستی هایش نشوید!

جزیره شاتر

بهترین فیلم های روانشناسی راننده تاکسی (Taxi Driver)

راننده تاکسی فیلم روانشناسانه نوآر آمریکایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و نویسندگی پل شریدر، و محصول سال ۱۹۷۶ است. در فیلم “راننده تاکسی” در صحنه های متعددی شاهد سر و کله زدن تراویس با خودش هستیم ، اما اساس ماجراهای فیلم ، چالش او با نابسامانی های اجتماعی به نظر می رسد که وی را درگیر خود ساخته است.  این فیلم به عنوان یکی از مهم‌ترین و جنجال‌برانگیزترین  فیلم‌های تاریخ سینما و هم‌چنین توسط منتقدان، کارگردانان و مخاطبان به عنوان یکی از بهترین‌ترین فیلم‌های تمام ادوار شناخته می‌شود.

راننده تاکسی

هفت (Se7en)

فیلم سون ساخته دیوید فینچر است. در این فیلم به بحث در مورد هفت گناه پرداخته می شود. طوری صحنه های فیلم را تنظیم کرده اند تا به راحتی درک فیلم برای بیننده راحت باشد. فیلم سون یا هفت درباره هفت گناهی که در تمام ادیان آمده است بحث می کند. هفت گناه (شکم پرستی، طمع، تنبلی، غرور، شهوت، حسادت، غضب). هفت گناهی که ما بارها و بارها با اون مواجه بودیم. هفت گناهی که به گفته ادیان مختلف مجازاتش فقط مرگ است.

هفت

یادگاری (Memento)

در فیلم یادگاری شاهد این هستیم که چگونه کریستوفر نولان احساس بیماری از دست دادن حافظه ی کوتاه مدت را با یک فیلم ۱۱۳ دقیقه ای در بیننده به وجود می آورد.


مقاله مرتبط: شخصیت شناسی بر اساس فیلم مورد علاقه


یادگاری

مشاوره رایگان آنلاین