برخی از حرف ها هستند که هرگز نباید در محل کار به همکاران خود بگویید، زیرا روزی بر علیه شما استفاده می شوند و موقعیت کاری شما را به خطر می اندازند.

با اینکه شوخی کردن با دوستان در محل کار بد نیست، اما باید حواستان جمع باشد تا در زمان مناسب این صمیمیت و شوخی ها را تمام کنید و دیگر ادامه ندهید…

گاهی انسان ها در شوخی و خنده حرف هایی می گویند که هرگز نباید به زبان بیاورند. به طور مثال، هرگز نباید به همکار خود بگویید: “تو آن آدمی نیستی که من تصور می کردم.” یا: “اعتقادات تو برایم عجیب است.” یا …

این حرف ها را در محل کار نگویید!

این را هرگز فراموش نکنید آدم ها به طور ذاتی غیبت کردن و پشت هم حرف زدن را دوست دارند؛ پس باید خیلی مراقب رفتار و کردار خود در محل کار باشید تا سوژه غیبت های دیگران نشوید.

  ۱. مبلغ حقوق و خرج های ماهیانه:

هرگز در مورد حقوق خود با همکاران حرف نزنید. پولی که در می آورید و هزینه هایی که به طور ماهانه برای خانه و زندگی خود دارید، مسایلی هستند که فقط به شما مربوط هستند. صحبت در این زمینه ها، فقط باعث برانگیخته شدن حسادت همکاران می شود و ممکن است برایتان گران تمام شود.

  ۲. جزئیات رابطه عاشقانه یا زندگی مشترک:

شاید در رابطه عاشقانه خود بسیار خوشحال و خوشبخت باشید یا شاید احساس ناراحتی و بدبختی زیادی داشته باشید؛ هر چه هست در این رابطه با همکاران خود حرف نزنید. جزئیات رویدادهای زندگی خود را برای دیگران شرح ندهید.

  ۳. صحبت در مورد عادت های غذایی یا سیگار کشیدن:

اینکه شما چه می خورید و چه نمی خورید، به همکار شما چه ارتباطی می تواند داشته باشد؟ یا مثلا اگر اهل سیگار هستید، چرا باید برای او این مساله را توضیح دهید؟! هر نوع عادت غذایی، سرگرمی یا تفریح خود را به همکاران نگویید.

  ۴. عقاید مذهبی:

عقاید و باورهای مذهبی نیز جزو مسایلی هستند که هرگز نباید در مورد آن ها با غریبه ها و به ویژه با همکاران صحبت کرد.

  ۵.مسخره کردن دیگران:

همه ما خندیدن و شوخی کردن در محل کار را دوست داریم، زیرا بیشتر زمان خود را در این فضا سپری می کنیم؛ اما شوخی و خنده ما نباید در نتیجه مسخره یا ناراحت کردن یک فرد خاصی باشد. نباید طوری رفتار کنیم که فردی در میان همکاران ناراحت و رنجیده شود.

  ۶. فعالیت های اجتماعی آنلاین:

حتی اگر با همکاران خود صمیمیت زیادی احساس می کنید، آن ها را در شبکه های اجتماعی شخصی خود وارد نکنید.

  ۷. مسایل پزشکی:

صحبت کردن در مورد مشکلات پزشکی یا بیماری باعث نمی شود تا همکاران برای شما دلسوزی یا شما را تیمار کنند؛ پس دلیلی وجود ندارد در مورد بیماری های خود با آن ها صحبت کنید. این حرف ها شاید برای آن ها دست‌ آویزی برای غیبت باشند.

  ۸. غیبت در مورد همکاران دیگر:

حتی اگر کارهای همکارتان به نظرتان عجیب و ناراحت کننده است، هرگز آن را به زبان نیاورید. هرگز پشت سر او با همکاران دیگران حرف نزنید. غیبت بسیار ناپسند است، زیرا علاوه بر تخریب شخصی دیگر، برای خود غیبت کننده نیز عواقب بدی دارد. حرف های شما شاید به گوش آن طرف برسد و این جا است که ناراحتی ها، کدورت ها، بدبینی ها و دشمنی ها آغاز می شوند.

اگر از کار کنونی خود راضی نیستید و می خواهید آن را عوض کنید، لازم نیست به همکاران خود بگویید. هر وقت کار مناسب پیدا کردید از آنجا می روید و دلیلی وجود ندارد که آن ها را در بوق و کرنا به همه اعلام کنید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب