خروج از منطقه امن

مردم اغلب درگیر مطالعه و بحث کردن در مورد تغییرات مثبت هستند به جای اینکه این زمان را صرف تغییرات مثبت در زندگی مثبتشان کنند. چرا؟ یک دلیل بزرگ آن این است که خروج از منطقه امن ناراحت کننده است.

پس چه کاری می توان در مورد آن انجام داد؟

در این مقاله می خواهیم سه عادتی را به اشتراک بگذاریم که به شما کمک خواهد کرد تا از منطقه امن خود خارج شوید و تغییرات واقعی را در زندگی تان ایجاد کنید.

“از منطقه امن خود خارج شوید. شما تنها زمانی می توانید رشد کنید که از انجام کار جدید احساس ناراحتی کنید. “
-براون تریسی

سه گام برای خروج از منطقه امن

چیزهای جدید امتحان کنید

این ساده ترین راه برای انجام عاداتی است که روزانه می خواهید انجام دهید.

به عنوان مثال:

موسیقی جدید را امتحان کنید. موسیقی که تا بحال نشنیده اید.

خوردن غذاهای جدید. سعی کنید در هفته یک بار دستور غذایی جدید را امتحان کنید.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

خواندن کتابی که دوستانتان نمی توانند حدس بزنند شما آن را ممکن است بخوانید. می تواند به شما ایده های جدیدی بدهد و ذهن شما را به دیدگاه های جدید باز کند.

از مسیر دیگری به خانه بروید. مسیری جدید برای رسیدن به خانه و محل کار خود انتخاب کنید و چیزهای جدیدی را در طول مسیر پیدا کنید.

ترکیب همین چیزهای کوچک در هفته، در تغییر دیدگاه شما از کسی که به عادات گذشته چسبیده بود، کمک می کند.

“یک کشتی در بندر امن است، اما این چیزی نیست که کشتی ها به خاطر آن ساخته شده اند.”
-جان آگوستوس شید

گام های کوچک بردارید

ایجاد تغییرات بزرگ می تواند باعث احساس ترس و وحشت شود در نتیجه شما شروع آن را به تعویق خواهید انداخت بنابراین هیچ کاری آن طور که می خواهید پیش نمی رود.

گام های کوچک بردارید

بنابراین، فقط یک گام کوچک رو به جلو بردارید. اگر می خواهید مهارت های اجتماعی خود را بهبود ببخشید، پس فقط لبخند بزنید و به یک یا چند نفر در روز توجه کنید. یا به سادگی یک مکالمه کوچک در روز داشته باشید.

 یک گام کوچک را دنبال کنید تا احساسات ناراحت کننده را کنترل کنید تا بتوانید به جلو و به سمت آنچه که از زندگی می خواهید پیش بروید.

همراه شدن با یک دوست

یک دوست به خارج شدن شما از منطقه امن کمک می کند و این یک راه عالی برای تغییر در زندگی شما خواهد بود.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

چگونه زندگی خود را در دو دقیقه تغییر دهیم؟

ایجاد یک تغییر مثبت در زندگی نیازی به یک جهش بزرگ ندارد. در ادامه عاداتی به اشتراک گذاشته ایم که از طریق این گام های کوچک شما می توانید عادت هایی قوی ایجاد کنید و در طول زمان می توانید زندگی خود را تغییر دهید به طوری که حتی تصورش را نمی کردید.

“سفر یک هزار مایل؛ با یک قدم شروع می شود.”
لائو تسو

نفس کشیدن هنگام تنش

هنگامی که دچار استرس می شوید، بنشینید، از طریق بینی و با شکم نفس بکشید. ۲ دقیقه بر روی تنفس خود تمرکز کنید. این تمرکز ذهنیت شما را آرام می کند و پس از آن می توانید کار خود را در حالت آرام تر ادامه دهید.

مرور و قدردانی از روز خود در پایان آن

اگر در طول روز کارهای خوبی انجام داده اید و کارهایتان را به پایان رسانده اید، می توانید عزت نفس خود را بالا ببرید. اگر شما بازتاب درستی بر روی آنچه انجام داده اید، داشته باشید.

بنابراین دو دقیقه از پایان روز کاری خود را بگذارید و قدردان روز خود باشید.

قدردانی از روز خود

حواس خود به آنچه در زمان حال است جلب کنید

خودتان را از گذشته و آینده بیرون بکشید. خود و توجه خود را در جایی که واقعا هستید قرار دهید، اینجا و اکنون.

این کار را با نشستن به مدت دو دقیقه انجام دهید. آنچه را که در مقابل شماست، ببینید. به پرندگان و اتومبیل ها گوش کنید. اشعه خورشید را از طریق پنجره وارد اتاقتان می شود بر روی لباس و پوست خود احساس کنید.

در این دو دقیقه با تمام حواس خود به اینجا بپیوندید. به این طریق ذهن و بدن شما آرام خواهد شد. و فکر کردن برایتان راحت تر خواهد شد.

“فاصله هیچ چیز نیست؛ این تنها اولین گام است که دشوار است.”
مادام ماری دو دفند

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

هنگامی که می خواهید کسی را قضاوت کنید، به جای آن او را درک کنید

هنگامی که می خواهید کسی را که می شناسید با نمی شناسید را قضاوت کنید تنها دو دقیقه زمان می برد. از خودتان این دو سوال را بپرسید:

چه بخشی از این شخص را می توانم در خودم ببینم؟ چقدر این فرد شبیه من است؟

چرا می خواهم او را قضاوت کنم؟

هیچ کس دوست ندارد مورد قضاوت منفی قرار گیرد و اگر این انسان های دورو بر خود را قضاوت کنید دیگر نمی توانید با آنها رابطه خوبی بسازید. به علاوه، میزانی که تمایل به قضاوت دیگران دارید اغلب نشان دهنده میزانی است که دوست دارید از سوی دیگران قضاوت شوید. بنابراین به خودتان کمک کنید که زندگی مثبت تری داشته باشید، زمانی که احساس کردید می خواهید کسی را قضاوت کنید، به جای آن چیزی بهتر را انتخاب کنید.

یک لحظه فکر کنید و از کسی به صورت واقعی تعریف کنید

او خوشحال خواهد شد. شما در مورد خودتان احساس خوبی خواهید داشت و احتمالا احساسات مثبت زیادی نیز از فردی که اکنون شاد و موفق است، خواهید دید. این یک راه خوب و کوچک برای ایجاد روابط مثبت است.

اینستاگرام اکسیر

در آغوش گرفتن

صمیمیت جسمی می تواند استرس را کاهش دهد و احساس خوبی به شما دست دهد. بنابراین دو دقیقه در طول روز کسی را که دوست دارید در آغوش بکشید.

مانند تعریف، می تواند یک راه ساده برای ایجاد روابط گرم و مثبت با افراد زندگیتان باشد.

علاقه مند باشید

در آغاز یک مکالمه برای شکستن یخ، دو دقیقه وقت دارید که یک یا چند سوال در مورد کسی که با او صحبت می کنید بپرسید.

توجه داشته باشید و منتظر نوبت خود برای صحبت نباشید. علاقه شما به احتمال زیاد به شما بازگردانده می شود و شما می توانید نه تنها یک گفتگو خوب را شروع کنید، بلکه رابطه جدیدی را نیز شروع خواهید کرد، بدون توجه به اینکه چه نوع رابطه ای ممکن است باشد.

امتحان کردن چیزهای جدید

سعی کنید مخالف با چیزی که همیشه هستید رفتار کنید. اگر همیشه گوشت مصرف می کنید این بار به جای گوشت از گیاه استفاده کنید. به جای بدتر شدن، از یک درگیری احمقانه دور شوید. به جای چسبیدن به زندگی روزمره به چیزهایی که هیچ وقت انجام نمی دادید بله بگویید.

مشاوره رایگان آنلاین