مشاوره ازدواج خوب

مشاوره ازدواج خوب چطوری حاصل می شود ؟

اینکه ما بخواهیم در مورد مشاوره ازدواج خوب صحبت کنیم ابتدا بایستی متوجه بشیم مشاوره خوب یعنی چی؟ ما مشاوره خوب رو در چی میبینیم که بخوایم ببینیم مشاوره ازدواج خوب یعنی چه؟ ما همیشه خوب بودن رو در بدست آوردن یک نتیجه مثبت برای خودمان قلمداد می کنیم. وقتی می گوییم مشاوره خوبی داشتم یعنی اینکه به نتیجه دلخواهم رسیدم.

در مشاوره ازدواج هم همینطور است وقتی می گوییم مشاوره ازدواج خوب یعنی اینکه اون پاسخی که ما مد نظرمان هست حاصل شود وگرنه آن مشاوره خوب نیست. کیس های مختلف ازدواج بودند که وقتی خروجی مشاوره ازدواج آنها دلخواه نبوده به شدت مشاوره ازدواج را نقد کردند اما بهتر است این را بپذیریم که مشاور ازدواج و مشاوره ازدواج به هیچ عنوان قرار نیست جوابی به شما بدهند که کمکی را به شما نکند اتفاقا در این صدد هستند که شما آینده بسیار مطلوبی را داشته باشید. 

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

مشاوره ازدواج چی کار می کند ؟

مشاوره ازدواج به تغییر الگوهای تعامل، ارتباطات عاطفی و برقراری ارتباط مؤثر بین زوجین می‌پردازد و به عبارتی به بازسازی روابط شما کمک می‌کند. در هر صورت مشاوره ازدواج می‌تواند به شما در درک بهتر یکدیگر و اتخاذ تصمیمات درست کمک کند.

اگر در روابط خود دچار مشکل شده‌اید و یا تصور می‌کنید که ازدواج شما در معرض خطر است بهتر است هرچه زودتر به مشاور ازدواج مراجعه کنید. مشاوره ازدواج خوب یکسری شرایط و ویژگی‌هایی دارد که به آن می‌پردازیم.

صداقت در طول مشاوره ازدواج

به منظور دستیابی به یک مشاوره ازدواج خوب، مهم است که با مشاور، درباره مسائل و مشکلات، کاملاً صادق باشید. این وظیفه مشاور نیست که اطلاعات را از زوجی که برای کمک مراجعه کرده است به زور بیرون بکشد. مخفی نگه‌داشتن اطلاعات شخصی تنها روند رسیدن به راه حل را به تأخیر می‌اندازد. اگرچه ممکن است بازگو کردن برخی مسائل شرم‌آور به نظر برسد، اما یک مشاور ازدواج خوب قادر خواهد بود مراجع را آرام کرده و او را تشویق کند تا در مورد مسائلی که باعث نگرانی‌اش شده به راحتی صحبت کند. متخصصین در مشاوره ازدواج موفق اکسیر به زوج این اطمینان را می‌دهند که اطلاعاتی که بازگو می‌کنند محرمانه نزد مشاور باقی خواهد ماند.

تنوع مشاوره ازدواج

یک مشاوره ازدواج خوب بر اساس شخصیت هر زوجی که برای کمک مراجعه کرده است، منحصر به فرد است؛ بنابراین یک مشاوری که توسط یک دوست پیشنهاد می‌شود دقیقاً همان خدماتی که به آن زوج ارائه داده است را برای زوج دیگر فراهم نخواهد کرد. مشاور ازدواج، بر اساس نگرانی‌های اولیه زوجین و الزامات جلسه مشاوره، برنامه‌ریزی می‌کند.

فرآیند زمانی مشاوره ازدواج

فرآیند مشاوره ازدواج خوب داشتن یک زمان‌بندی دقیق را دنبال نمی‌کند. برای برخی از زوج‌ها حل مشکلات ممکن است ماه‌ها طول بکشد، در حالی که برای دیگران فرآیند راهنمایی ممکن است بسیار طولانی‌تر از این باشد. رابطه زوج، شخصیت فردی و مسائل شخصی بر میزان زمان موردنیاز برای کار بر روی مشکلات و بهبود سطح ارتباطات تأثیر خواهد گذاشت.

همکاری زوج در مشاوره ازدواج

همکاری در مشاوره ازدواج

یک مشاوره ازدواج موفق حمایت و پشتیبانی را فراهم می‌کند اما انتظار می‌رود که افراد در جلسات مشاوره به طور کامل و در زمان خودشان شرکت کنند. این بدین معنا است که مشاور ازدواج، مراجعان را راهنمایی می‌کند تا کارهایی را که برای ایجاد بهبود در روابط مفید هستند را دنبال کنند. با اینکه وظایف طی جلسات مشاوره شناسایی خواهند شد، این وظیفه مراجع است که این وظایف را در زمان مورد نیاز انجام دهد. شکست در حفظ علاقه و تعامل، بر میزان پیشرفتی که انتظار می‌رود زوج در طول دوره مشاوره داشته باشند، تأثیر خواهد گذاشت.

یادگیری مهارت در مشاوره ازدواج

زوج‌ها در طی مشاوره ازدواج موفق مهارت‌هایی را برای افزایش ارتباط با دیگران را یاد می‌گیرند. افراد می‌توانند یاد بگیرند چطور دعوا را متوقف و شروع به حل مشکلات کنند. آموزش چگونگی اجتناب از بحث مخرب، نحوه کنترل کردن مشکلات و عدم تبدیل مشکلات به دعوا و بحث و چگونگی برنامه‌ریزی بهترین زمان برای گفتگو از جمله مهارت‌هایی هستند که یک مشاور ازدواج موفق می‌تواند به آن بپردازد.

افسانه مشاوره ازدواج

فقط به این دلیل که زن و شوهر مایل به شرکت در جلسات مشاوره منظم هستند، لزوماً به این معنی نیست که آن‌ها می‌توانند ازدواج خود را نجات دهند و از طلاق و جدایی جلوگیری کنند. کار مشاوره ازدواج، نجات ازدواج نیست. این کاری است که افراد درون رابطه می‌توانند انجام دهند. بااین‌حال یک مشاور ازدواج موفق می‌تواند با پشتیبانی آگاهانه، پیشنهادها و گزینه‌های جایگزین، به افراد کمک کند تا به سطحی از بهبودی که در جستجوی آن هستند، برسند.

اینستاگرام اکسیر

مشاوره آنلاین ازدواج

آیا می تونیم مشاوره آنلاین برای ازدواج داشته باشیم یا خیر؟ 

در این روزها به دلیل مشغله زیاد در کسب و کارها و همچنین شلوغی کلینیک های مشاوره و مشکلات رفت و آمد برای افراد خیلی ها سوال می پرسند که آیا میشه پروسه مشاوره ازدواج را به صورت آنلاین هم انجام داد و نتیجه گرفت یا حتما بایستی به صورت حضوری اقدام کرد. 

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره کودک، مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

عزیزان دقت کنید پروسه مشاوره برای ازدواج هم می تواند به صورت آنلاین باشد هم به صورت حضوری اما زمانی که می خواهیم برای مشاوره آنلاین اقدام کنیم حتما باید اطلاعات بسیار کاملی را به مشاور خود بدهیم و حتما به سوالات به درستی پاسخ دهیم و فکر نکنیم که چون با مشاور خود رو در رو نیستیم از پشت تلفن یا به صورت آنلاین تصویری می توانیم در پاسخگویی به سوالات تا حدودی گمراه کننده صحبت کنیم.

پس می توانیم که پروسه مشاوره ازدواج را نیز مانند خیلی از مشاوره ها در زمینه های مختلف آنلاین انجام دهیم اما اگر مشاور برای ما انجام تست های روانشناسی پیش از ازدواج تجویز کرد (تست ها را اینجا ببینید) حتما بایستی آن ها را به صورت حضوری در یک مرکز مشاوره که تجهیزات برگزاری تست ها را همانند (مرکز مشاوره اکسیر) دارند، انجام دهیم. 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

ازدواج از نظر سلامتی برای زنان نفع ندارد

نتایج تحقیقی که سه موسسه معتبر بریتانیا انجام داده‌اند نشان می‌دهد تاثیر ازدواج روی سلامتی برای مردان بیشتر از زنان است.

به گزارش روزنامه‌های بریتانیا، این تحقیق را سه دانشگاه معتبر، دانشگاه کالج لندن (UCL)، مدرسه اقتصاد لندن (LSE) و دانشکده بهداشت و طب حاره‌ای لندن با همکاری هم انجام داده‌اند.

این تحقیق بر روی ده هزار نفر انجام شده که همگی در بهار ۱۹۵۸ در یک هفته در انگلستان، ولز و اسکاتلند متولد شده‌اند.

این اولین تحقیقی است که ارتباط بین زندگی مشترک (با یا بدون ازدواج) و سلامتی در میان‌سالی را روی گروه قابل توجهی از افراد بررسی کرده است.

بر اساس این تحقیق تاثیر تجرد در میان‌سالی برای زنان به بدی مردان نیست و از طرف دیگر زنان متاهل در میان‌سالی از نظر سلامتی وضعیتی بهتر از زنان مجرد ندارند و مثلا احتمال ابتلای آنها به سندروم متابولیک (ترکیب چاقی، فشار خون بالا و دیابت)، مشکلات تنفسی یا قلبی مشابه زنان مجرد است.

دکتر چورچ پلوبیدیس از نویسندگان ارشد این تحقیق می گوید: “تاثیر ازدواج یا زندگی مشترک بدون ازدواج بر زنان به اندازه مردان نیست.”

“به نظر می رسد نفع تاهل برای مردان بیشتر از زنان است.”

این تحقیق همچنین به این نتیجه رسیده که طلاق تاثیر منفی درازمدت روی سلامتی ندارد:

“تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که افراد متاهل از نظر سلامتی در وضعیت بهتری از افراد مجرد هستند.”

“اما تحقیق ما نشان می دهد کسانی که جدا می‌شوند اما دوباره ازدواج می‌کنند در میان‌سالی از نظر سلامتی در وضعیتی مشابه افراد متاهل هستند.”

“تحقیقات قبلی همچنین نشان داده بودند که مردان بعد از جدایی دچار افت سلامت می‌شوند اما ما متوجه شدیم که در دراز مدت آنها به شرایط قبل از طلاق بر می‌گردند.”

برخی کارشناسان تاکید می‌کنند که آثار زندگی مشترک تنها به سلامت جسمانی محدود نمی‌شود و مثلا زنان از نظر روانی – عاطفی از ازدواج بهره می‌برند بخصوص اگر برای رابطه و در کنار هم زندگی کردن ارزش قائل شوند.از طرف دیگر مردان متاهل هم معمولا به دلیل توصیه همسرانشان سعی می کنند سالم‌تر زندگی کنند و مواظب تغذیه خود باشند و بیشتر به دکتر مراجعه کنند.

علاوه بر این کیفیت رابطه هم در تاثیر رابطه بر سلامتی مهم است.

روث ساترلند مدیر اجرایی موسسه بهبود روابط افراد در بریتانیا (ریلت) می‌گوید بجای تمرکز بر وجود رابطه بهتر است به کیفیت آن توجه شود

“ما می‌دانیم که کیفیت رابطه در اینجا نقش بسیار مهمی دارد. مثلا تحقیقات قبلی نشان داده‌اند افرادی که در رابطه های نامناسب قرار دارند از نظر سلامتی در وضعیتی بدتر از کسانی هستند که رابطه خوبی دارند و کسانی که رابطه خوبی ندارند از نظر سلامتی در وضعیتی بدتر از کسانی هستند که جدا شده‌اند.”

تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که ازدواج هم از نظر جسمی و هم روانی باعث سلامت و طول عمر می‌شود.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ در انجام شد نشان داد که ازدواج خطر مرگ زودرس را ۱۵ درصد کم می‌کند.
یک تحقیق سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۰ هم نشان می داد که ازدواج احتمال اضطراب و افسردگی کم می کند.

 

منبع:thecounsellorsguide

مشاوره رایگان آنلاین