بهترین مرکز مشاوره شرق

مرکز روانشناسی اکسیر به عنوان مرکز مشاوره شرق با هدف ارتقاء توانمندی‌های ذهنی و روانی افراد به منظور پیشبرد سطح سلامت جامعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

اهم فعالیت‌های مرکز مشاوره شرق تهران اکسیر شامل موارد زیر است:

  • درمان اختلالات بالینی: اضطراب، وسواس، فوبی یا ترس مرضی، اختلالات شخصیتی، اختلالات خلقی، درمان اختلالات جنسی
  • مشاوره: مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره زناشویی، مشاوره تحصیلی.
  • ارتقا مهارت‌ها: غلبه بر کم رویی، مهارت‌های اجتماعی، مدیریت خشم، تنظیم هیجانی، تنظیم شناختی، تنظیم رفتاری، افزایش اعتماد بنفس.
  • گروه درمانی، زوج درمانی، خانواده درمانی

مرکز روانشناسی اکسیر به عنوان بهترین مرکز مشاوره شرق، تمام خدمات روانشناختی خود را با مجرب ترین متخصصین، به صورت حضوری و غیر حضوری (تلفنی یا تصویری) به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

روان درمانگر کیست؟

اصطلاح «روان درمانگر» اصطلاحی کلی است که به افراد مختلفی، با مدارج علمی متفاوت، اطلاق می‌گردد. متأسفانه به دلیل آن که شناخت عمومی نسبت به این که روان درمانگر باید دارای چه صلاحیت‌های علمی باشد در سطح مناسبی نیست، برخی افراد تنها با گذراندن یک یا دو دوره چند ماهه به این کار حساس می‌پردازند و سلامت روانی جامعه را با خطرات جدی روبرو می‌سازند.

مرکز مشاوره شرق دارای بهترین و مجرب ترین روان درمانگران زوج درمانی، روان درمانگران مشاوره فردی، روان درمانگران مشاوره کودک و نوجوان می باشد.

روان‌پزشکی مرکز مشاوره شرق 

  • روانپزشک دارای درجه دکتری پزشکی به اضافه دوره تخصصی روان‌پزشکی است.
  • روان‌پزشک باید موفق به گذراندن امتحان بورد تخصصی در پایان دوره خود گردد.
  • روان‌پزشکان می‌توانند برای بیماران دارو تجویز کنند.

روان‌شناسی مرکز مشاوره شرق

  • روان شناس دارای درجه کارشناسی ارشد روان‌شناسی با یک تا دو سال آموزش تکمیلی است.
  • دارای درجه دکتری روان‌شناسی که معمولاً با ۴ سال آموزش روان‌شناسی بعد از دوره کارشناسی همراه است.
  • در بسیاری از کشورها روان‌شناسان قبل از آن که اجازه کامل روان درمانی دریافت کنند باید یک تا دو سال زیر نظر یک روان‌شناس دیگر تجربه کاری کسب کنند.

مقاله مرتبط: تفاوت روانشناسی و روانپزشکی


مشاور

  • دارای دو تا سه سال آموزش‌های دانشگاهی در روش‌های مشاوره است.
  • حوزه‌های تخصصی شامل ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و مشاوره اجتماعی می‌باشد.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

 

مرکز مشاوره جنسی شرق

مشاوره مشکلات جنسی یکی از مهم ترین مسایلی است که امروزه به شدت خانواده ها با آن درگیر هستند . مشکلات اختلال جنسی به مشکلات مداوم یا تکراری در هر مرحله از واکنش جنسی (میل جنسی، تحریک، ارگاسم، آرامش) اشاره می‌کند که مانع لذت بردن زن و شوهر از فعالیت جنسی می‌شود و به طور قابل توجهی بر زندگی جنسی شما تأثیر می‌گذارد.

از جمله علائم اختلال جنسی می‌توان به

اینستاگرام اکسیر

دپارتمان مشاوره مشکلات جنسی مرکز مشاوره شرق

متخصصین مشاوره جنسی اکسیر بدون قضاوت کردن دیگران ابتدا علت مشکلات جنسی را بررسی و جویا می‌شوند. آن‌ها عوامل روان‌شناختی از جمله افسردگی، اضطراب، وسواس، اختلالات خوردن، اختلال مصرف مواد و… و عوامل فیزیکی مانند تغییرات هورمونی، نارسایی قلبی، مصرف داروها و … که می‌توانند باعث ایجاد مشکلات و اختلالات جنسی در افراد شوند را در تشخیص خود در نظر می‌گیرند. به طور کلی هر اختلالی می‌تواند تحت تأثیر عوامل روانی، عوامل پزشکی یا ترکیبی از عوامل روان‌شناختی و پزشکی قرار گیرد.

 

مددکار اجتماعی

  • دارای تقریباً ۲ سال آموزش دانشگاهی به همراه تکمیل دوره دستیاری و تجربه کار زیر نظر روان‌شناس یا مددکار اجتماعی است.
  • برخی مددکاران اجتماعی ممکن است دارای مدرک کارشناسی ارشد در امور اجتماعی بوده و یا تجربه کارهای بالینی زیر نظر روان‌شناسان و دیگر متخصصان را داشته باشند.

سرپرستار روان‌پزشکی

  • دارای درجه کارشناسی ارشد یا بالاتر در پرستاری سلامت روانی یا روان‌پزشکی است.
  • سرپرستار روان‌پزشکی می‌تواند به ارزیابی بیمار و تشخیص اختلال بپردازد و نتیجه را به روان‌پزشک گزارش کند.
  • روان‌پزشک می‌تواند برخی از روان درمانی‌ها را به سرپرستار روان پزشکی محول کند.
  • سرپرستار روان‌پزشکی به عنوان پرستار متخصص بالینی در مکان‌های مختلف نظیر بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های خصوصی، اورژانس‌های روان‌پزشکی و مراکز درمان اعتیاد و سوء مصرف مواد کار می‌کند.

انواع روان درمانی مرکز مشاوره شرق تهران

روان‌درمانی شیوه‌ای است که در آن مشکلات روانی و عاطفی از طریق بیان مشکلات به یک درمانگر و گفتگو با او درمان می‌شود. منظور از روان‌درمانی، درمان اختلال‌های روانی به کمک تدابیر روان‌شناختی است (نه تدابیر جسمانی یا زیستی). این اصطلاح شیوه‌های درمانی گوناگونی را دربردارد که همگی قصد کمک به افراد آشفته را دارند تا رفتار، افکار و هیجان‌هایشان را طوری تغییر دهند که بتوانند راه‌های مفیدتری برای کنار آمدن با فشار روانی و افراد محیط پیدا کنند.

مشاوره خانواده شرق تهران

امروزه داشتن یک مشاوره خانواده خبره یک ضرورت است. مشاور خانواده درتمام امور می تواند برای یک خانواده که هسته اصلی و مرکز رشد و بالندگی یک انسان است سفیر آرامش و اطمینان خاطر باشد؛ چرا که یک مشاور خانواده خوب و با دانش و تجربه می تواند انسان را از افکار و اندیشه های پراکنده دور بدارد و با ایجاد انگیزش مثبت و القای انرژی های سازنده، ایجاد پویایی نماید و انسان را در جریان اتخاذ تصمیمات مهم زندگی، دریک مسیر صحیح و دقیق رهنمون گردد، مشاوره خانواده یعنی همراه هر آن کس که برای خود، زمان خود، سرمایه های خود و امروز و فردای خود ارزش قایل است.

مشاوره خانواده اکسیر

روان درمانی شرق تهران

در این سبک از درمان، بر روی زندگی فعلی و روابط درون خانواده، محیط کار و محیط اجتماع تمرکز می‌شود. در این روش درمانی فرد یاد می‌گیرد که چگونه شیوه‌ای را که با دیگران تعامل می‌کند مورد ارزیابی قرار دهد و راهبردهایی را برای حل مشکلات بین فردی بیاموزد. موضوعات رایج درمانی معمولا مربوط به مشکلات مربوط به تعامل با افراد مهم زندگی، مسایل مربوط به داغدیدگی‌های حل نشده، مشکلات موجود در محیط کار وغیره می‌شود.

مشاوره ازدواج شرق تهران

موارد بسیار مهم در روانشناسی ازدواج

روانشناسی ازدواج روی موارد زیر در بین زوجین تمرکز دارد. متخصصین در روانشناسی ازدواج هر موقعیت قابل تصور در مورد ازدواج را زیر سوال می برند. مثلا

  • چه چیزی باعث علاقه مندی دو نفر به یکدیگر شده است؟
  • چه چیزی آنها را در کنار هم نگه می دارد؟
  • چه چیزی آنها را از هم جدا می کند؟
  • ازدواج و با هم بودن آنها، چگونه بر سلامتی و خوشبختی آنها تأثیر می گذارد؟
  • طلاق چگونه بر همان متغیرها تأثیر می گذارد؟
  • آیا قرار است یکدست باشیم؟
  • چگونه داشتن فرزندان بر پیوند ازدواج تأثیر می گذارد؟
  • طلاق چگونه بر کودکان تأثیر می گذارد؟
  • اقدامات دولت چگونه می تواند بر سلامت ازدواج تأثیر بگذارد؟
  • استرس چگونه بر رابطه تأثیر می گذارد؟
  • عدم صمیمیت چگونه بر رابطه تأثیر می گذارد؟

مشاور ازدواج در مرکز مشاوره شرق چه کار می کند؟

  • روشن ساختن ملاک هایی که برای داشتن یک انتخاب مناسب در ازدواج ضروری هستند.

  • بررسی آمادگی طرفین برای ازدواج.

  • بررسی تطابق و تناسب شخصیتی طرفین در ازدواج.

  • در مشاوره های پیش از ازدواج معمولاً خلق و خو و شخصیت دو طرف مورد بررسی قرار می گیرد و مشخص می شود این دو نفر تا چه اندازه از این نظر با هم هماهنگ و همسان هستند.

  • تفاوت در سن، تحصیل و فرهنگ با آموزش، مدیریت می شود اما تفاوت های شخصیتی و خلقی معنادار با هیچ آموزشی مدیریت نمی شود.

  • از طرفی مشاور ازدواج بررسی می کند که دو طرف به رشد عقلی و جسمی ازدواج است رسیده اند یا نه.

  • بررسی انتظارات طرفین از یکدیگر در ازدواج.

مرکز مشاوره ازدواج

شناخت درمانی

هدف شناخت درمانی شناسایی و تصحیح الگوهای فکری تحریف شده است که منجر به بروز عواطف و رفتارهای مشکل ساز می‌شود. در شناخت درمانی سعی بر این است که الگوهای فکری متعادل‌تری جایگزین این الگوهای فکری مخرب شوند. همانند رفتار درمانی در درمان شناختی نیز تمرکز بر روی مشکلات فعلی مراجع است تا تعارضات مربوط به گذشته فرد.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر باشد رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

درمان شناختی – رفتاری (CBT)

این نوع از روان درمانی شامل ترکیب درمان رفتاری و درمان شناختی است و هدف آن شناسایی باورها و رفتارهای ناسالم و منفی و جایگزین کردن آنها با رفتارها و باورهای سالم‌تر است. شکل معمول CBT جلسات ۴۵ دقیقه‌ای هفتگی است و در این درمان به مراجع تکالیف مختلف خانگی داده می‌شود.

مزایای درمان شناختی – رفتاری

رویکردهای شناختی رفتاری برای درمان مسائل خاص می‌توانند بسیار اثربخش باشند. در بیشتر مواقع، روش‌های شناختی و رفتاری برای درمان یک اختلال با یکدیگر ترکیب می‌شوند. مثلا درمانگری که به درمان مراجعه کننده‌ای مبتلا به اضطراب اجتماعی می‌پردازد، هم به او در شکل دادن الگوهای فکری دقیق‌تر کمک می‌کند و هم بر روی رفتارهای خاصی، نظیر کناره‌گیری اجتماعی، تمرکز می‌نماید.

فعالیت مرکز مشاوره شرق تهران

درمان روانکاوانه

روانکاوی یکی از رایج‌ترین سبک‌های روان‌درمانی است که بر پایه نظریه روان‌تحلیل‌گری بنا شده است. در این نظریه اعتقاد بر این است که رفتار انسان توسط تجارب گذشته او تعیین می‌گردد. روانکاوان اعتقاد دارند که رویدادهای کودکی و احساسات، افکار و انگیزه‌های ناخودآگاه در بیماری ذهنی و رفتارهای ناسازگارانه، نقش دارند.

تمرکز این درمان به روی افزایش آگاهی مراجع از رفتارها و افکار ناهشیار و بدست آوردن بینشی درباره احساست و انگیزه‌هایش است. درمانگران در این شیوه درمانی از تکنیک‌های مختلفی اعم از کاوش تجارب زندگی فرد، مقابله با هیجان‌ها، باورها ورفتارها و تفسیر افکار ورفتارها استفاده می‌کنند. مراجع معمولا روانکاو خود را چند بار در هفته و برای چندین سال باید ملاقات کند.

مزایای درمان روانکاوانه

با وجودی که انتقادات زیادی از این روش درمان به عمل آمده و بسیاری آن را پرهزینه، زمانبر و معمولا ناکارآمد می‌دانند اما این روش دارای مزایایی نیز هست. درمانگر محیط غیرانتقادی، راحت و همدلانه‌ای را فراهم می‌سازد که شخص مراجعه کننده، خود را برای نشان دادن و آشکار ساختن احساسات یا اعمالی که به استرس یا تنش در زندگیش انجامیده، راحت حس می‌کند. در بیشتر مواقع، همین در میان گذاشتن این عوامل فشار روحی با یک نفر دیگر، خود می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد.

متخصصین در مرکز مشاوره شرق تمام روش‌های روان درمانی و روانشناسی را در زمینه‌های محتلف جهت درمان و بهبود روابط به کار می‌گیرند.

رزرو وقت مرکز مشاوره شرق

Loading...