فوق تخصص روانشناسی

آیا فرزند شما برای مدت طولانی است که در کشمکش است؟ روزها، هفته ها و یا ماه هاست که رفتارهای غیرعادی دارد؟ اغلب اوقات مضطرب و حساس است؟ و یا شاید خانواده‌ شما در یک دوره‌ گذار سختی قرار دارد که برای کودک تحمل آن سخت است.

در هر صورت اگر کوچکترین احساس نگرانی ای نسبت به کودک خود دارید بهتر است او را به یک فوق تخصص روانشناسی کودک معرفی کنید. بی شک مشاوره گرفتن برای افرادی که به زندگی کودک شان بسیار اهمیت می دهند از الزامات است، بدان معنا که مشاوره کودک یا روانشناس کودک در یک مرکز مشاوره کودک می تواند در شناخت ما از توانایی های کودک بسیار موثر باشد.

علت مراجعه به فوق تخصص روانشناسی کودک فقط در زمانی نیست که ما از نظر رفتاری با فرزندانمان به مشکل خورده ایم بلکه در حال حاضر آمارهای مراکز مشاوره کودکان به این موضوع اشاره می کند که بسیاری از پدر و مادرانی که به مراکز مشاوره مراجعه کرده اند برای آموزش فرزندپروری و به دنبال راهکارهای درست برای تربیت هستند.

مرکز مشاوره و روانشناختی اکسیر همراه با کادری مجرب آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. این مرکز علاوه بر داشتن بهترین فوق تخصص روانشناسی کودک دارای فضایی مجهز جهت بازی کودکان و نوروفیدبک می باشد. شما می توانید در یک کلینیک مشاوره کودک تمامی موارد نامبرده را به صورت تخصصی در اختیار داشته باشید.

با توجه به صلاح دید دکتر روانشناس کودک گاهی نیاز است شما از طریق بازی درمانی به ارتقا سطح عملکرد کودک خود کمک کنید. بسیاری از مسائلی که در ناخودآگاه کودک وجود دارد و ممکن است بر زبان نیاورد و از طریق نقاشی و بازی هایی که دکتر مشاوره کودک، با توجه به مشکل به وجود آمده طراحی می کند؛ می توانید کمک به سزایی به فرزند خود بکنید.

لازم به ذکر است تمامی مراکز تخصصی کودک، نوروفیدبک را ندارند اما ما در مرکز مشاوره و روانشناختی اکسیر از طریق نوروفیدبک و گرفتن بیس لاین می توانیم به تشخیص سریع تری دست پیدا کنیم.


مقاله مرتبط: نوروفیدبک چیست و کاربردهای آن


چه زمانی کودک نیاز به مشاوره دارد

مشکلات کودک در مدرسه و خانه

وقتی کودک شما با احساساتش دست و پنجه نرم می کند، رفتارهای بدی در مواجه با دیگران از خود نشان می دهد و بیان می کند که نمی تواند در مدرسه با معلم و همکلاسی های خود ارتباط برقرار کند و به صحبت های مربی گوش دهد باید به فوق تخصص روانشناسی مراجعه کنید.

انزوا و گوشه گیری کودک

ناگهان خود را از دوستانش جدا می کند و به انزوا طلبی روی می آورد، دوستی ها به مرور تغییر می کند و برخی بچه ها از همنشینی با دوستان بزرگ تر از خود لذت می برند، اما اگر از همه دوستان کناره گیری کنند یک خطا محسوب می شود و یا از جملاتی مثل “همه از من متنفرند” یا “من یک بازنده هستم” یا “من هیچ دوستی ندارم” را به کار می برند.

او رنج می برد و افت می کند

چیزی که در اینجا وجود دارد این است که کودکان زمانی که یک تغییر بزرگ در زندگی شان روی می دهد مانند تولد یک بچه جدید در خانواده، مهاجرت یا طلاق بین والدین شان، با افت رفتاری مواجه شده و رنج می برند. اما رفتارهایی مانند خستگی مفرط، رفتار خجالتی، آه و ناله، ترس و اضطراب با تغییر ناگهانی همراه نیستند و یا اینکه بیش از یک ماه پس از یک تغییر بزرگ روی دهد باعث ایجاد مشکل می شود.


مقاله مرتبط: تولد فرزند جدید، چالشی برای فرزندان


فوق تخصص روانشناسی

او واقعا غمگین و نگران است

همه بچه ها در نهایت نگران هستند و گریه می کنند؛ این بخشی از دوران کودکی است؛ اما این نگرانی وجود دارد که اگر به توانایی های او برای رفتن به مدرسه و مراقبت از خود آسیب بزند نگران کننده خواهد بود.

عادت های خواب یا اشتهایش تغییر کرده است

علائم نگران کننده شامل زیاد خوابیدن یا کابوس، خوردن بیش از حد یا کم اشتهایی و سردرد بیش از حد است.

رفتارهای خودسرانه کودک

این می تواند شما را دچار مشکل کند زیرا گاهی کودکان سر خود را در مقابل چیزهای مختلف قرار می دهند بدون اینکه قصد آسیب رساندن به خودشان را داشته باشند بنابراین رفتارهای خودسرانه یک رفتار تکراری است.
اگرچه عادت ناخن کشیدن بر روی پوست و بریدن و خراش دادن عمدی پوست و درد کشیدن، یک مساله بسیار مهم و نگران کننده است.

صحبت درباره مرگ و فکر کردن به آن

اینکه کودک شما درباره مرگ و چگونگی مردن و پی بردن به مفهوم آن یک پدیده طبیعی به نظر می رسد اما بحث مداوم درباره مرگ یک اخطار جدی است. مراقب باشید صحبت درباره خودکشی و کشتن دیگران بسیار نگران کننده است و بلافاصله پس از شنیدن این جملات باید به فوق تخصص روانشناسی کودک مراجعه شود.

چقدر طول می کشد تا نشانه های بهبود را مشاهده کنم؟

پیش بینی بهبود کار دشواری است، زیرا افراد نرخ تغییرات متفاوتی دارند. در کل مشکلات شدیدتر، زمان طولانی ای برای بهبود لازم دارند و برای اینکه جنبه های بیشتر زندگی فرد را شامل می شوند و نیاز به کار بیشتری بر روی هر جنبه دارند. طبعا به زمان نیاز خواهد بود تا فرزند شما با روانشناس احساس راحتی کند و استراتژی مناسب برای درمان او را نیز بیابد. اگر راه حل ساده و سریعی وجود داشت قطعا تاکنون خود شما می توانستید آن را انجام دهید و مشکل فرزندتان را حل کنید.

معمولا تا حدود ۱۲ هفته لازم است تا علائم قابل توجهی مشاهده شوند. اما بسته به سختی این شرایط ممکن است که زودتر و یا دیرتر از این زمان طول بکشد. از طرفی روانشناس نیاز دارد که دوره به طور مرتب انجام شود تا بتواند حضور پررنگی در زندگی کودک شما داشته باشد و بتواند به خوبی به او کمک کند. پیشرفت کار معمولا به صورت خطی نیست. کودکان بسته به شخصیت ها و مشکلاتی که دارند به درمان واکنش نشان می دهند. برخی ممکن است در ابتدا رشد سریعی داشته باشند. سپس مدتی رشد آنها کاهش پیدا کند. برخی ممکن است در ابتدا سرعت پیشرفت آهسته ای داشته باشند و سپس این سرعت افزایش یابد. اما چیزی که مهم است این است که انجام مداوم و مرتب درمان قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب