گروه درمانی کودک اکسیر

روش درمانی، گروه درمانی کودک برای اختلالات کودکان مفید و موثر است. از زمان های گذشته نیاز انسان به تشکیل گروه احساس می شد. همیشه انسان ها نیاز به حمایت و تأیید یکدیگر داشتند و بسیاری از کاستی ها و ضعف های خود را با وجود دیگری برطرف می کردند. زندگی گروهی، به انسان احساس تعلق و امنیت و ارزشمندی می‌دهد. انسان همواره از بودن با اطرافیان و نزدیکان، احساس شادی کرده و ناراحتی‌ها و نگرانی‌های خود را در جمع به فراموشی می سپرد.

گروه درمانی فقط برای بزرگسالان نیست. بلکه تکنیکی است که اگر به خوبی اجرا و هدایت شود، نتایج ارزشمندی را در سلامت و بهداشت روح و روان برای کودک و نوجوان نیز به ارمغان می آورد.


مقاله مرتبط: انواع گروه درمانی

مقاله مرتبط: گروه درمانی چیست؟

مقاله مرتبط: مزایای گروه‌درمانی


گروه درمانی کودک و نوجوان

کودکانی که دارای مشکلات مشترکی هستند می توانند در میان گروه همسالانشان به بیان مسائل و مشکلات خود بپردازند و با هم به نتیجه ای واحد برسند. آن ها می توانند با هم درددل کنند و از ناراحتی ها، اتفاقات غیرمنتظره، ترس ها و حتی شادی هایشان با هم حرف بزنند، در نتیجه هم هیجاناتشان تخلیه می شود و سبک می شوند و هم از نظرات بقیه ی اعضای گروه بهره مند شده و آرامش بیشتری کسب می کنند.

گروه درمانی، روشی است که اعضای گروه با هدایت درمانگر، خودشان را در شرایط هم گروهیشان قرار می دهند و با همفکری هم حل مسأله می کنند.

کودک در میان هم گروهی هایی که به آنها اعتماد کرده، اعتماد به نفسش را افزایش می دهد و شخصیتش را به تعادل می رساند.

کودکان و نوجوانانی که معنی هدف در زندگی را نمی دانند با هدف و مقصود هر چیز، آشنا می شوند و هدفمند زندگی می کنند.

گروه درمانی کودک در اکسیر

کودک در گروه با احساسات و هیجانات اصلی زندگی آشنا می شود، احساسات دوستان خود را در گروه شناسایی می کند، پس آن ها را درک می کند. اعضای گروه با بارش فکر و هم فکری، روش هایی برای کنترل احساسات و هیجاناتشان خلق می کنند، آن ها را تجربه می کنند و به نتیجه ای واحد می رسند.

کودک یا نوجوانی که در گروه درمانی شرکت می کند، باید هدف از تشکیل گروه را بداند و به این مسئله آگاهی داشته باشد که برای چه با هم گروهی های خود به گفتگو می پردازد.

او باید از انگیزه لازم برخوردار باشد، به تغییر علاقمند باشد و در راستای رسیدن به این هدف با اعضای گروه همکاری کند. او باید معتقد باشد که گروه نیازهای او را برآورده می‌سازد و گروه درمانی مفید واقع می شود.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

بخاطر گفتگو و تعاملاتی که در گروه صورت می گیرد، کودک یا نوجوان باید از مهارت های کلامی کافی برخوردار باشد، بنابراین برای کودکانی که در سنین پایین تر قرار دارند، گروه درمانی اجرا نمی شود.

در جلسات گروه درمانی، ابتدا شناخت صورت می گیرد و اعضا خود را به یکدیگر معرفی می کنند، وقتی اعضای گروه به هم اعتماد کردند و احساس امنیت داشتند، با هدایت درمانگر، مشکلات و مسائل خود را بازگو می کنند و از نظرات یکدیگر برای حل مسئله بهره مند می شوند.


مقاله مرتبط: تقویت خلاقیت با بازی درمانی گروهی


گروه درمانی کودک و نوجوان در اکسیر

اکسیر محیطی گرم و صمیمی را برای کودکان و نوجوانان با مشکلات مختلف از جمله مشکلات هیجانی، عاطفی و رفتاری، مشکلات ارتباطی، کودکان و نوجوانان طلاق، ، کودکان و نوجوانان با عزت نفس پایین و ناتوان در کنترل احساسات، پرخاشگری، ترس اجتماعی و … در نظر گرفته است تا آن ها بتوانند خود را ابراز کنند، قدرت رویارویی با فراز و نشیب های زندگی را پیدا کنند، برای خود ارزش و احترام قائل شوند، با قدرت فکر و زندگی کنند، چگونه زیستن را یاد بگیرند، آماده ی ورود به اجتماعات بزرگتر شوند و در نهایت احساس خوبی از زندگی کردن داشته باشند.

گروه سنی گروه درمانی کودک و نوجوان اکسیر

۱٠ تا ۱۶ سال

تعداد افراد شرکت کننده

۳ تا ۶ نفر

تعداد جلسات

۱٠ تا ۲٠ جلسه و یا بیشتر

مشاوره رایگان آنلاین