مرکز مشاوره رسالت

امروزه استفاده از توانمندی‌های متخصصین علوم مرتبط با انسان در زندگی مدرن، ضرورتی انکارناپذیر می‌باشد. مرکز مشاوره و روانشناختی اکسیر در شرق تهران به عنوان بزرگترین مرکز مشاوره رسالت تهران با توجه به نیاز گسترده‌ای که به خدمات مشاوره و روان شناختی احساس می‌شود و با جذب کادر درمانی مجرب و متخصص و توسعه فضای درمانی در حال حاضر آماده ارائه فعالیت حرفه‌ای به تمامی آحاد جامعه می‌باشد.

حیطه اصلی فعالیت‌های مرکز مشاوره رسالت شامل مشاوره فردی، مشاوره ازدواج، مشاوره گروهی، مشاوره کودک و نوجوان، خانواده درمانی، نوروفیدبک، درمان اضطراب، اختلالات خلقی و اختلالات جنسی می باشد. علاوه بر این در این مرکز انواع آزمون‌ های استعداد یابی و روانی نیز برگزار می‌شود. کادر مجرب و متخصص ما همه روزه پذیرای شما عزیزان می‌باشند.

مرکز روانشناسی اکسیر به عنوان بزرگترین مرکز مشاوره رسالت، تمام خدمات روانشناختی خود را به صورت حضوری و غیرحضوری (تلفنی و تصویری) به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

حوزه های فعالیت مرکز مشاوره رسالت

  • گروه تخصصی کودک و نوجوان: شامل خدمات روانپزشکی کودک و نوجوان، روان درمانی، بازی درمانی، مشاوره و فرزند پروری.
  • گروه تخصصی ازدواج و خانواده: شامل مشاوره پیش از ازدواج، مسایل ارتباطی، مشکلات زناشویی، زوج درمانی و خانواده درمانی.
  • گروه تخصصی اختلالات بالینی: شامل خدمات روان پزشکی، روان درمانی و مشاوره برای کلیه مسایل خلقی، اضطرابی، شخصیتی، روان تنی و غیره .
  • گروه تخصصی تحصیل و اشتغال: شامل مشاوره‌های تحصیلی، درمان ناتوانی‌های یادگیری، انتخاب رشته، انتخاب شغل، کار آفرینی و مدیریتی (انتخاب یا ارتقاء کارکنان).
  • گروه تخصصی روانسنجی: شامل اجرا و تفسیر آزمونهای هوش، شخصیت، بالینی، آزمونهای پیش از ازدواج، استعداد یابی و سنجش رغبت ها، آزمون‌های شغلی برای جذب نیروهای مناسب مطابق با توانمندی و استعداد افراد.
  • گروه تخصصی درمان‌های تکنولوژیک: شامل گرفتن نقشه مغزی (Brain Map)، ارتقاء عملکردهای ذهنی (افزایش توجه و تمرکز حافظه و …)، درمان بیش فعالی و نقص توجه، درمان اختلالات روان تنی نظیر میگرن و سردردهای عصبی.
  • روان درمانی گروهی: شکل دیگری از روان درمانی است که برای مسائل معینی برقرار می‌گردد و معمولاً شکل پیشرفته‌تری نسبت به روان درمانی فردی دارد. برای تشخیص این که روان درمانی گروهی به درد چه کسی می خورد هر فردی تعدادی جلسات روان درمانی فردی را پشت سر می‌گذارد و سپس می۲تواند به جمعی از کسانی که همان مشکلات را دارند بپیوندد. در این حال اعضاء شرکت کننده در گروه رفته رفته  نزدیک هر عضو دیگر شده  و هر عضو گروه از حمایت کنترل شده اعضای گروه برخوردار شده و تمام نقش‌های جدید و چیزهایی  را که می‌خواهد یاد بگیرد تا به رابطه بهتری با دنیای درون و دنیای بیرون خود دست بیابد درتمرین با دیگران، آنها را در خود درونی می‌کند.

مشاوره خانواده اکسیر


مقاله مرتبط: گروه‌درمانی

مقاله مرتبط: مزایای گروه‌درمانی


مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

روان شناس، روان پزشک و مشاور

روان‌شناسی یک شاخه علمی از علوم انسانی است که هدفش مطالعه رفتار انسان است. به عبارت بهتر، روان‌شناسی مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی است و روان شناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، یادگیری و انگیزش را در انسان به شکل حرفه‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد و می‌تواند برای عملکرد صحیح فرد راهکار ارائه داده و به او کمک کند تا از چالش‌های پیش رو به درستی عبور کند.

اما روانپزشک، فردی است که ابتدا دوره پزشکی عمومی را طی کرده و برای تخصص رشته روانپزشکی یا اعصاب و روان را برمی‌گزیند. همان‌طور که از عنوان روانپزشک پیداست، او یک پزشک متخصص است که می‌تواند برای مراجعه‌کنندگان در صورت نیاز، دارو تجویز کند که این وجه تمایز او با روانشناس است.

مشاور همان طور که از نامش پیداست، فرد متخصصی است که با علاقه به دل مشغولی‌های شما گوش داده و به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از آنها داشته باشید و بتوانید با راحتی و کارآمدی بیشتری با مشکلاتتان مواجه شوید.

انواع مشاوره در مرکز مشاوره رسالت

چه کسانی باید به مشاور مراجعه کنند؟

همانطور که پیش تر گفته شد، مراجعه به مشاور و مشورت با وی امری عادی تلقی می شود. همه مردم و به خصوص کسانی که دارای دغدغه ی روزانه هستند لازم است هر چند وقت یک بار با مراجعه به یک مشاور از دل مشغولی خود کاسته و درباره مسائل روزانه خود سخن بگویند. مشاوران می توانند پس از شنیدن صحبت فرد او را در امور روزانه راهنمایی کند.

فرد در مسیر زندگی مانند دوران بلوغ، انتخاب همسر، تربیت فرزند، تعامل اجتماعی با افراد مختلف و همه این مراحلی که در زندگی شخص اهمیت دارد نمی تواند همه راه و مسیرها را بدون اینکه مطالعه یا اطلاعاتی داشته باشد به درستی بداند و انتخاب کند، مثلا برای انتخاب همسر و تربیت فرزند حتما باید مشاوره قبلی داشته باشد.

مرکز مشاوره ازدواج

چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم؟

تحولات بی حد و حصر در بنیان های جوامع که بر اثر حرکت از دوران گذار به سمت زندگی ماشینی و صنعتی رخ داده، به پدید آمدن شکاف‌هایی منجر شده که انسان‌های امروز را ناگزیر از همنواسازی خود با شرایط جدید کرده است. در چنین فضایی، بحران‌هایی پیش روی افراد پدید می‌آید که اگر متوقف نشود دنیای روحی روانی آنها را متلاطم می‌سازد. آسیب های اجتماعی و روحی روانی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی، مشکلات تحصیلی، اختلافات خانوادگی، نارضایتی شغلی، اضطراب، افسردگی و… محصول تحولات زندگی صنعتی هستند.

در کشورهای پیشرفته مراجعه به روانشناس و روانپزشک امری ضروری و بدیهی است و همه افراد به آن علاقه داشته و تقریبا هر کسی برای امور مختلف زندگی خود حداقل سالی یک‌بار برای مشاوره به روانشناس مراجعه می‌کند. در کشورهای پیشرفته افراد برای تصمیمات مهم زندگی مانند تصمیم ازدواج یا مهاجرت و یا انتخاب شغل حتما به مشاور مراجعه می‌کنند و این کار یک امر بدیهی تلقی می‌شود.

اینستاگرام اکسیر

بر این اساس نمی‌توان گفت زمان دقیق مراجعه به روانشناس و یا روانپزشک درباره مشکلات و مسائل روحی و روانی دقیقا چه زمانی است، زیرا درباره افراد مدرن و امروزی این مراجعه هر زمانی و با هر بهانه‌ای می‌تواند باشد. به‌طور کلی باید گفت مشاوره گرفتن و مراجعه به روانپزشک اقدامی مفید و مثبت است که در بدبینانه‌ترین حالت اگر فایده‌ای برای فرد نداشته باشد ضرری هم ندارد و حتی توصیه می‌شود همه افراد هر ساله علاوه‌بر چکاب جسمی، چکاب روانی نیز شوند تا با رجوع به یک روانشناس و یا روانپزشک بتوانند از وضعیت روانی خود مطلع شوند.

آینده بیماری‌های درمان نشده

مشکلات روانی هم مانند مشکلات جسمی اگر درمان نشده و به حال خود رها شوند عود کرده و به وضعیت وخیم‌تری می‌رسند. افرادی که بیماری‌های روانی حاد مانند انواع پرخاشگری‌ها یا جنون‌های رفتاری دارند یک دفعه و به صورت ناگهانی به این اختلالات مبتلا نشده‌اند. این افراد با ابتلا به بیماری‌های روانی کوچک مانند پرخاشگری‌های مقطعی یا افسردگی‌های فصلی و درمان نشدن این اختلالات به مرور زمان دچار این اختلالات حاد می‌شوند که گاه درمانی برای آن وجود ندارد.

مرکز مشاوره رسالت در شرق تهران

امروز، استفاده از توانمندی‌های متخصصین علوم مرتبط با انسان در زندگی مدرن، ضرورتی انکارناپذیر می‌باشد. مرکز مشاوره و روانشناختی اکسیر در شرق تهران یه عنوان بزرگترین مرکز مشاوره رسالت با توجه به نیاز گسترده ای که به خدمات مشاوره و روان شناختی احساس می‌شود و با جذب کادر درمانی مجرب و متخصص و توسعه فضای درمانی در حال حاضر آماده ارائه فعالیت حرفه ای به تمامی آحاد جامعه می‌باشد.

حیطه اصلی فعالیت های این مرکز شامل مشاوره فردی، مشاوره ازدواج، مشاوره گروهی، مشاوره کودک و نوجوان، خانواده درمانی، نوروفیدبک، درمان اضطراب، اختلالات خلقی و اختلالات جنسی می شود. علاوه بر این در این مرکز انواع آزمون های استعداد یابی و روانی نیز برگزار می شود. کادر مجرب و متخصص ما همه روزه پذیرای شما عزیزان می باشند.

مرکز روانشناسی اکسیر به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند خدمات رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره رایگان آنلاین