مشاوره خانواده در تهرانپارس

مشاوره خانواده در تهرانپارس با استفاده از تحقیقات سایر حوزه‌های روان شناسی و همچنین تحقیقات مربوط به خانواده به بررسی موانع و مشکلات مربوط به خانواده از قبیل مشکلات ازدواج و دوران نامزدی، اختلافات زناشویی و علل آن، شیوه تعامل و روابط زناشویی و همچنین شیوه تعامل با فرزندان و … می‌پردازد تا برای بهبود روابط خانوادگی و پیشبرد بهداشت روانی خانواده راهکارهای عملی ارائه دهد.

در همین راستا مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس با نام اکسیر به صورت حضوری و غیرحضوری خدمات مشاوره خانواده به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

چرا مشاوره خانواده؟

خانواده یکی از مسائلی است که در علم روانشناسی توجه بسیاری نسبت به آن شده است. مدت‌هاست دانشمندان و پژوهشگران در رابطه با مسائل خانواده و راه‌های داشتن زندگی خانوادگی بهتر تحقیق می‌کنند و مجموع این تحقیقات شاخه‌ای به نام روانشناسی خانواده را تشکیل داده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه خانواده با نظام پایگاهی جامعه در ارتباط است، موقعیت فرد نیز تا حدودی مبتنی بر موقعیت اجتماعی خانواده‌اش خواهد بود.

مشاور خانواده خوب بهترین کمک را به افرادی که در زندگی مشترک خود مشکل دارند خواهد کرد و راه کارهای خوبی را به آن ها ارائه خواهد داد تا بتوانند بهترین تصمیم را برای زندگی خود بگیرند و مشاور خانواده از هر گونه جانب داری نسبت به یکی از طرفین پرهیز خواهد کرد.


مرکز روانشناسی اکسیرتمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج،مشاوره طلاق،مشاوره جنسی  و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتراینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

اهمیت خانواده و مشاوره خانواده 

کودکان در جریان اجتماعی شدن عواطف مختلف را در کنار والدین و خواهران و برادران خود تجربه می‌کنند. اعضای خانواده آنقدر به هم وابسته‌اند که هر نوع مشکل یا مسئله یک عضو خانواده بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر زندگی سایر اعضا تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر خانواده به دلیل همین نفوذ و تاثیر بر افراد، گاهی به عنوان روشی برای درمان اختلالات بکار می‌رود.

روان شناسان خانواده و مشاوره خانواده ترجیح می‌دهند در درمان یک فرد، همه اعضای خانواده را از نزدیک ملاقات کنند. مشاوره خانواده تنها به حل اختلاف و ایجاد جو مسالمت آمیز ختم نمی‌شود؛ بلکه در موارد زیادی سبب بهبود وضع زندگی و ارتقاء سطح رضایتمندی زوجین و همه اعضای خانواده خواهد شد.

این نوید را به شما عزیزان می‌دهیم که می‌توانید به صورت تخصصی و حرفه‌ای خانواده درمانی را بر مبنای درمان چند وجهی در مرکز مشاوره و روانشناسی اکسیر و مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس تجربه کنید. متخصصین ما در زمینه خانواده درمانی، زوج درمانی، و مشاوره خانواده قدم به قدم همراه شما خواهند بود وبروزترین تکنیک‌های درمانی خانواده را به شما عزیزان برای بهبود روابط عاطفی خانواده معرفی و آموزش خواهند داد.

زمینه‌های مشاوره خانواده در مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس

  • حل اختلافات و تعارضات همسران
  • مسائل والدین و فرزندان
  • پرداختن به مشکلات ارتباطی در خانواده
  • غنی سازی روابط عاطفی و جنسی همسران
  • افزایش سطح رضایت زناشویی
  • مشکلات مربوط به خیانت همسر
  • مشکلات ناشی از تفاوت های قومی، عقیدتی، تحصیلی و…
  • آموزش مدیریت خشم
  • مشکلات در ارتباط با خانواده همسر
  • مشاوره در زمینه جدایی و طلاق

گرفتن وقت مشاوره از اکسیر

۷۷۸۸۲۸۱۷ 

۷۶۷۱۰۶۹۳

مزایای خانواده داشتن 

ازدواج منافع اجتماعی، خانوادگی و فردی زیادی در بر دارد. جمع بندی نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که:

  • افراد متاهل سالم ترند.
  • عمر طولانی تری دارند.
  • از ثروت و جایگاه اقتصادی بالاتری بهره مندند.
  • روابط جنسی آنها در مقایسه با افراد مجرد، رضایت بخش تر است.
  • به علاوه کودکان از نظر عاطفی و تحصیلی در خانواده‌های با حضور دو والد بهتر رشد می‌کند.

مقاله مرتبط: مشکل با خانواده همسر


ضرورت حضور در مشاوره خانواده در تهرانپارس

بررسی اختلافات خانوادگی در مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس

پاره‌ای از اختلافات خانوادگی ناشی از عدم آگاهی از شیوه‌های درست ارتباط است. مهارت‌های ارتباطی یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در ارتباط است لذا برخی از زوجین با اطلاع از این مسئله به حل آن اقدام می‌کنند فقط کافی است در قدم اول به این باور برسیم که وجود اختلاف نظر امری طبیعی است و می‌توان با دخالت حرفه ای نسبت به رفع آن اقدام کرد. باورهای غلط زوجین نیز به عنوان عاملی مهم در این این تنش‌ها در خانواده شناخته شده است.

اختلاف بین زوجین نه تنها غیر معمول نیست بلکه امری عادی است که اگر صورت صحیح و علمی با آن برخورد شود و درمان گردد می‌تواند به تحکیم بیشتر خانواده انجامیده و کارکردهای خانواده سالم را به دنبال داشته باشد. شادی، غم، خشم، دلگیری، سرخوشی، سوگ و …..در هر خانواده‌ای وجود دارد خانواده بلکه اگر ساختارمند حل شود باعث تحکیم رابطه می‌شود. غم، تنش و بروز خشم بین زوج ها گریز ناپذیر است. منبع این اختلاف‌ها می‌تواند تقاضاهای غیر واقع بینانه و غیرمعقولانه، انتظارات کشف نشده و موضوعات حل نشده یکی از زوج ها باشد. حل کردن تعارض‌ها، احتیاج به صداقت و شوق برای درک دیدگاه همسر دارد، حتی اگر بسیار زمان بر باشد.

اینستاگرام اکسیر


مقاله مرتبط: کلینیک مشاوره خانواده در تهران

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره خانواده خوب در غرب تهران


مشاور خانواده چه کمکی به ما می کند؟

خانواده سالم به معنای یک خانواده کامل و بی عیب نیست. بلکه منظور این است که خانواده مشکلات را بطور موثری مدیریت می‌کند. در خانواده درمانی تعریفی خاص از یک خانواده سالم و بی عیب نداریم و این فرض را که مدینه فاضله‌ای داشته باشیم باید دور بریزیم چون در هر صورت خانواده دارای کارکردهای مثبت و منفی می‌باشد و یکسری از مشکلات را دارا می‌باشد.

مشکلات در خانواده معمولا به دو طبقه دسته بندی می‌شوند: طبقه ابزاری، طبقه عاطفی.

دسته اول مشکلات ابزاری در خانواده است که شامل مسائلی نظیر مدیریت هزینه ها، غذا، پوشاک و خانه داری است.

دسته دوم مشکلات عاطفی شامل موضوعات هیجانی و یا احساسی مثل عصبانیت یا افسردگی هستند. خانواده‌هایی که کارکردشان با مشکلات ابزاری از بین می‌رود به ندرت با ابعاد عاطفی سروکار دارند ولی خانواده‌هایی که با موضوعات عاطفی مشکل دارند می‌توانند با مشکلات ابزاری نیز مواجه شوند. مشاوران با توجه به شرایط خانواده، میزان شناسایی زن و مرد از یکدیگر و شخصیت های آنان مناسب‌ترین راهکار را پس از ریشه‌یابی و بررسی مشکلات ارائه می‌دهند. این نکته را هم نباید فراموش کنیم که مشکلات آنقدر که فکر می‌کنند بزرگ نیستند ولی اگر نتوان آنها را با شیوه‌های مناسب روانشناسی حل نمود تبدیل به یک معضل جدی شده و در خیلی موارد حتی سبب فروپاچیدن خانواده از هم می‌شود.

مشاوره خانواده اکسیر

موقعیت‌های بحرانی اعضای خانواده

مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس برحسب شرایط مهارت‌های زندگی موردنظر از قبیل؛ مهارت ارتباط مؤثر، مهارت تصمیم‌گیری، مهارت کنترل خشم، مهارت مقابله با استرس، مهارت مقابله با بحران و … را به اعضای خانواده آموزش می‌دهد.

خانواده اولین حامی افراد است اما در موقعیت‌های مختلف نمی‌توان یک نسخه ثابت را به کار بست. اگر فردی در اثر یک حادثه یا رویداد دچار ناراحتی شود ضربه روحی یا تروما نامیده می‌شود. هر تروما رویه‌ خاصی دارد و از مراحلی تشکیل‌شده است که روانشناس در ارتباط با فرد آن را تشخیص می‌دهد.

وانشناس با شناخت مرحله‌ فعلی تروما، فرد را برای این موقعیت آماده می‌کند، خود گویی‌های فرد در این مرحله را بدون نگرانی بررسی می‌کند و مداخله لازم طبق همان مرحله‌ روانی را انجام می‌دهد. بهتر است که افراد همه مراحل روانی تروما را به‌درستی، پشت سرهم طی کنند و حادثه روانی را هضم کنند. مسائلی از قبیل مرگ و سوگ، شکست عشقی، برخورد عاطفی، دلخوری و بخشش، ناکامی و سوگ، فقدان‌ها و … رویه‌ روانی و مراحل خاصی دارند که بهتر است تکمیل شوند و اگر فرد در یکی از این مراحل ضعیف است و به آرامش نمی‌رسد، معلوم است که به روانشناس نیاز دارد. روانشناس به فرد کمک می‌کند تا با تعامل همدلانه و آگاهی درست به درکی از موقعیت برسد که آرامش مطلوب حاصل شود تا مرحله فعلی به‌خوبی سپری شود.

روانشناس خانواده در موقعیت‌های بحرانی که خانواده درگیر مشکلی باشد واکنش‌های افراد خاموش را بررسی می‌کند، علائم جسمانی و علائم ظاهری صورت افراد و کودکان را زیر نظر می‌گیرد، علاوه بر پرسش و پاسخ از تماس چشمی آن‌ها نیز استفاده می‌کند و زمینه‌های افسردگی و اضطرابی ممکن را تشخیص می‌دهد.

حل مشکلات زناشویی

اهداف خانواده‌ درمانی در مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس

  1. تغییر اصول غیرانطباقی که بر خانواده مسلط است.
  2. بالا بردن آگاهی اعضای خانواده در زمینه راه‌های مختلف حل مشکل.
  3. متعادل ساختن تفرد و پیوستگی.
  4. افزایش روابط مستقیم چهره به چهره و کاهش از سرزنش.
  5. کاهش یا رفع تعارض و اضطراب در روابط بین فردی.
  6. تقویت حساسیت نسبت به نیازهای هیجانی اعضای خانواده به وسیله یکدیگر و برآورده‌سازی نیازها.
  7. تقویت ظرفیت افراد خانواده برای مقابله با نیروهای مخرب درون و بیرون محیط خانواده.
  8. نفوذ بر هویت خانوادگی و ارزش‌های آن، به طوری که اعضای خانواده به سوی رشد و سلامتی گرایش یابند.
  9. شامل ملاحظه نیاز های اعضای خانواده و دیگر روابط کلیدی در زندگی آنها.
  10. تشخیص بر پایه قدرت مردم و منابع ارتباطی آنها.
  11. کار بر روی مشارکت خانواده و دیگران.
  12.  حساس به اشکال متنوع خانواده و روابط، باورها و فرهنگ.
  13. اختیار دادن به افراد برای صحبت کردن، تنهایی یا با دیگران، اغلب درباره مسائل ناراحت کننده و مشکلات. با احترام به تجارب شان آنها را به اشتغال و بهبود حمایت دعوت می کنند.

مشاور خانواده در چه زمینه‌هایی به شما کمک می‌کند؟

خانواده درمانگران مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس در تمامی زمینه ها سبب شناسی و درمان را متناسب با مشکل به وجودآمده به کار می بندند.
زمینه های درمانی مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس با نام اکسیر به شرح زیر است:

  1. زوج درمانی
  2. مشاوره ازدواج
  3. خانواده درمانی
  4. آموزش و درمان روابط جنسی زوجین
  5. مشاوره طلاق

Loading...

 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب