بازی کردن خلاقانه برای کودکان

بازی کردن خلاقانه برای افزایش هوش در کودکان ضروری است. برای افزایش هوش و خلاقیت کودک همیشه نیاز نیست اسباب بازی های گران قیمت تهیه کنید. مادر با کمی تدبر می تواند با وسایل موجود در خانه، ساعت ها فرزندش را سرگرم کرده و شرایط خلاقیت و ابتکار او را فراهم کند. با این کار کودک یاد می گیرد که به وسایلش با کارایی های دیگری هم می تواند نگاه کند و این آموزش غیرمستقیم بهره وری از وسایل موجود است.


مقاله مرتبط: بازی های ایفای نقش و رشد خلاقیت کودک


نمونه ای از بازی کردن خلاقانه برای کودکان

برای محیط کار فرزندتان یک سفره ی یک بار مصرف بیاندازید، که نگران کثیف شدن خانه نباشید. می توانید مقداری آرد درون یک سینی بریزید تا کودک روی آن اشکال حیوانات یا نقاشی های دلخواهی را ترسیم کند. وقتی از این بازی خسته شد یک کاسه بردارید و مقدار کمی آب به آردها اضافه کنید تا خمیر ایجاد شود و با خمیر شکل بسازد. این خمیر را چون خودش تهیه کرده بسیار برایش خوشایند است.


مقاله مرتبط: فعالیت های خلاقانه سلامت را روز به روز افزایش می دهد

مقاله مرتبط: بازی های تخیلی کودکان، به نفع آنها است

مقاله مرتبط: تقویت خلاقیت با بازی درمانی گروهی


این بازی برای سنین پائین هم مناسب است، چون اگر کودک خمیر را درون دهانش هم ببرد برایش ضرری ندارد. برای سنین بالای چهار سال با خمیر درست شده، در یک ماهیتابه با افزودن کمی نمک، نان بپزید و اجازه دهید کودک با دستان کوچکش سایز نان ها را تعیین کند. آیا این بازی ها هوش و خلاقیت کودک را بالا نمی برد و ساعت ها او را مشغول نمی کند؟

لطفا برای فرزندتان وقت خرج کنید نه فقط پول.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب