مرکز مشاوره خانواده خوب در تهرانپارس به نام اکسیر

مرکز مشاوره خانواده خوب در تهرانپارس با نام مرکز مشاوره اکسیر با متخصصین مجرب در زمینه خانواده درمانی و زوج درمانی به اعضای خانواده در بهبود ارتباطات و حل تعارضات کمک می کند. خانواده درمانی اغلب کوتاه مدت است و ممکن است شامل همه اعضای خانواده یا فقط کسانی باشد که قادر یا مایل به شرکت هستند. برنامه درمانی به وضعیت خانواده شما بستگی دارد. جلسات خانواده درمانی می تواند مهارت هایی را به شما آموزش دهد تا ارتباطات خانوادگی را عمیق تر کنید و از زمان های پر استرس عبور کنید، حتی پس از اتمام جلسات درمانی.

بهترین متخصصان روانشناسی خانواده در مرکز مشاوره خانواده خوب در تهرانپارس با نام اکسیر در زمینه خانواده به صورت تخصصی کار می‌کنند و سعی بر این دارند تمامی ابعاد یک زندگی مشترک را بررسی کند مانند پرخاشگری، فحاشی کردن، مشکلات جنسی، مشکلات خلقی، پنهان کاری ها و دروغ گویی ها و اختلاف نظرهای جزئی که در صورت حل نشدن همین مشکلات جزئی ممکن است به مرور زمان تبدیل به تنفر و مشکلات اساسی شود.

مرکز روانشناسی اکسیرتمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج،مشاوره طلاق،مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتراینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

خانواده چیست؟

متخصصین خانواده درمانی در مرکز مشاوره خانواده خوب در تهرانپارس خانواده را از جهات مختلفی تعریف می کنند. برخی از تعاریف به قرار زیر است:

  • واحد زیر بنایی تشکیل دهنده جامعه است که از یک یا دو والد و فرزندانشان تشکیل شده است.
  • دو یا بیش از دو تن که اهداف و ارزش‌های مشترکی دارند، تعهد دراز مدتی به یکدیگر را می‌پذیرند و معمولاً در محل مشترکی سکونت دارند.
  • تمام افرادی که در یک خانه، زیر یک سقف زندگی می‌کنند.
  • گروهی از مردم که جد مشترکی دارند.

اهمیت خانواده

از نظر متخصصین مرکز مشاوره خانواده خوب در تهرانپارس مهم‌ترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسان، تجارب دوران کودکی وی در محیط خانواده است. فضای خانواده آکنده از مهر و محبت، فداکاری و گذشت، صمیمیت و گرمی‌ و در عین حال گاهی توام با حسادت و رشک، دشمنی و کینه توزی، نفرت و خشم است. کودکان در جریان اجتماعی شدن این گونه عواطف را در کنار والدین و خواهران و برادران خود تجربه می‌کنند.

اعضای خانواده آنقدر به هم وابسته‌اند که هر نوع مشکل یا مسئله یک عضو خانواده بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر زندگی سایر اعضا تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر خانواده به دلیل همین نفوذ و تاثیر بر افراد، گاهی به عنوان روشی برای درمان اختلالات بکار می‌رود. روان شناسان بالینی و مشاوره گاهی ترجیح می‌دهند در درمان یک فرد، همه اعضای خانواده را از نزدیک ملاقات کنند.

عوامل دخیل در پایداری خانواده‌ها

  • ارتباط کارآمد و حل تعارض
  • انتظار واقعی از ازدواج
  • تقسیم عادلانه کارهای خانه
  • داشتن فرزند
  • طول زمان ازدواج
  • تعهد مذهبی

ارزش خاواده در مرکز مشاوره خانواده خوب در تهرانپارس

خانواده درمانی

خانواده درمانی مداخله‌ای است که بر تغییر تعاملات بین اعضای خانواده متمرکز است و در آن تلاش می‌شود کارکرد خانواده به عنوان واحدی متشکل از تک ‌تک اعضای خانواده بهبود یابد. درمانگری که به خانواده درمانی می‌پردازد می‌کوشد الگوهای بین نسلی غیرقابل انعطافی را که سبب ناراحتی در درون افراد یا در روابط بین فردی می‌شود، درهم بشکند. در خانواده‌ درمانی می‌توان دغدغه‌های هر یک از اعضای خانواده را مطرح نمود.

مرکز مشاوره خانواده خوب در تهرانپارس با نام اکسیر با بکارگیری متخصصین باتجربه در زمینه خانواده درمانی نکات ذکر شده را رعایت می کند.


مقاله مرتبط: نقش خانواده درمانی در اعتیاد نوجوانان

مقاله مرتبط: مشاور خانواده خوب در تهران

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره خانواده


حل مشکلات زناشویی

مشکلات مراجعین به مرکز مشاوره خانواده خوب در تهرانپارس معمولا در زمینه های زیر است:

  • نارضایتی از رابطه جنسی زندگی مشترک.
  • ناتوانی در مدیریت خشم و روابط با همسر و خانواده.
  • بازسازی زندگی که وارد روابط فرازناشویی شده است.
  • عدم تفاهم و درک متقابل از سمت همسر.
  • اختلاف نظر در زمینه مشکلات نوجوان و تربیت کودک.
  • مشکلات پیش آمده در زمینه شغلی و اجتماعی.
  • اختلافات خانوادگی و تعارضات با خانواده ی همسر.
  • کاهش درگیری  بین خانواده ها.
  • راهکار برای ارتقاء سطح کیفیت زندگی مشترک و بالا رفتن میزان رضایت از زندگی مشترک.
  • برطرف کردن مشکلاتی مثل دروغ گویی، عصبانیت، درک کردن و فهمیدن دنیای همسر خود.
  • بررسی تفاوت های قومیتی، آداب و رسوم و تفاوت های فیزیکی و تیپ های شخصیتی.
  • آگاهی یافتن در زمینه نقش‌ها و مسئولیت‌ها.
  • رسیدن به آرامش و تجربه لذت‌های زندگی مشترک.
  • ارتباط با خانواده‌ها و دوستان همسر.

مقاله مرتبط: مشکل با خانواده همسر


خانواده‌های نیازمند به خانواده درمانی

خانواده‌هایی که از فرایند خانواده درمانی بهره می‌برند، عبارتند از: خانواده‌های دارای عضو معتاد یا بیمار روانی و همچنین خانواده‌های دارای عضو مبتلا به اختلالات جسمی که به نحوی روی کارکرد خانواده تاثیر گذاشته است، خانواده‌های طلاق گرفته، ازدواج مجدد کرده، فوت یکی از اعضا، خانواده‌های دارای مشکلات اقتصادی، فرهنگی و … .

خانواده‌های دارای مشکل اغلب به صورت غیر مستقیم مثلا مشکلات تربیتی کودکان، ناراحتی‌های روحی یکی از اعضا و یا تصمیم گیری ها و کمک برای حل مشکلات سطحی‌تر مراجعه می‌کنند و در طول مشاوره‌های فردی نیاز به توجه به نقش خانواده در بروز مشکل شکل می‌گیرد و برحسب رویکرد درمانگر، روند درمان تداوم می‌یابد.

اینستاگرام اکسیر

آموزش ارتباط خوب اعضای خانواده سر میز شام 

با زندگی های شلوغ امروزی، بسیاری از خانواده ها به صورت مجزا غذا میخورند. زمان شام زمان مناسبی است تا اعضای خانواده را دور هم جمع کرده و وقتی را صرف بازسازی ارتباط بین آنها کنیم. در اینجا چند نکته برای انجام این کار آورده شده است.

مراحل

زمانی را برای شام برنامه ریزی کنید که همه ی اعضای خانواده در خانه باشند. اگر به هر دلیلی این کار امکان پذیر نیست، سعی کنید زمانی را مشخص کنید که بیشتر اعضای خانواده در آن زمان در منزل باشند و همیشه در آن تاریخ شام را بیاورید.

به هر عضو خانواده یک وظیفه بدهید هنگامی که اعضای خانواده باهم برای آماده سازی غذا کمک میکنند، همه ی آنها تمایل بیشتری برای نشستن و لذت بردن از غذا پیدا میکنند. حتی بچه های کوچک نیز میتوانند کاری انجام دهند. به آنها وظایفی دهید که از چیزهای داغ یا تیز به دور باشند. مثلا میتوانند دستمال کاغذی بچینند یا نان، سس، سالاد و غیره را سر سفره ببرند. بچه های بزرگتر هم میتوانند میز را بچینند و سبزیجات را سرو کنند و یا نوشیدنی ها را مخلوط و آماده کنند.

هنگامی که شام ​​آماده شد و هرکس سر میز خود نشست(اگر مذهبی هستید این زمان، زمان مناسبی برای دعا خواندن است) میتوانید گفتگو را آغاز کنید. این زمان خوبی است که بپرسید روز هرکس چطور سپری شده است. میتوانید درمورد مسائل روز جهان یا مسائل محلی صحبت کنید. البته هرگز نباید کسی را مجبور به شرکت در بحث کنید، وقتی ببینند که دیگران چطور اتفاقات روزشان را با بقیه به اشتراک میگذارند، خودشان به شما ملحق خواهند شد.

پس از شام، همه باید کمک کنند. حتی اگر هرکس فقط بشقاب های خودش راتمیز کند، کار بسیار آسانتر خواهد شد.

  • اگر می خواهید این محفل را ادامه دهید میتوانید با آوردن دسر و نوشیدنی زمان بیشتری افراد را دور هم نگه دارید. میتوانید یک کاسه توت تازه سرو کنید یا به عنوان دسر برای همه کاسه ی ماستی بیاورید. حتی میتوانید پیشنهاد تماشای فیلم داده و با ظرفی از پاپ کورن باهم شروع به دیدن فیلم کنید.

نکات

  • وقتی شام را با خانواده صرف میکنید، بیشتر احتمال دارد که از مشکلات فرزندان خود اطلاع پیدا کنید. اگر سر میز شام مایل نبودند که بیشتر راجع به مشکل خود توضیح دهند، بعدا به صورت خصوصی از آنها بپرسید. همانطور که میبینید، خوردن شام با خانواده یکی از بخش های مهم خانواده بودن و در کنار فرزندان بودن است.

هشدارها

  • سر میز شام ننشستن و تنها غذا خوردن نه تنها شما را از خانواده و فرزندان دور میکند، بلکه به کودکان شما آموزش میدهد که هنگامی که بزرگ شدند و خانواده تشکیل دادند نیز همین کار را بکنند. پس تا جایی که میتوانید تلاش کنید این سنت را برپا کنید. حتی اگر چند بار شکست خوردید بازهم ناامید نشوید و دوباره تلاش کنید.

رزرو وقت از مرکز مشاوره خانواده خوب در تهرانپارس

Loading...

 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب