فرزند ورزشکار

داشتن فرزند ورزشکار از جمله آرزوهای والدین است. ورزش جنبه های بسیار مثبتی دارد. ورزش زمینه ساز کارگروهی، عزت نفس سالم و توانایی در مهارت هاست. شرکت در ورزش سبک زندگی سالمی را ایجاد می کند که تفکر تلویزیون/ رایانه/ کاناپه/ سیب زمینی سرخ شده را که بسیاری از بچه ها درگیر آن هستند، را از بین می برد. سعی در تشویق فرزندتان به شرکت در نوعی فعالیت ورزشی تلاشی ارزشمند است.

روشهای تشویق فرزندان و داشتن فرزند ورزشکار

مراقب باشید ورزشی را به فرزندتان پیشنهاد کنید که متناسب با شخصیت او باشد.

بعضی بچه ها به ورزش های با ” توپ” مانند فوتبال، بسکتبال و تنس علاقه مند هستند و برخی دیگر شنا، اسب سواری، ژیمناستیک، ورزش های رزمی یا قایق سواری را ترجیح می دهند. نقاط قوت و ضعف فرزندتان و چیزهایی را که از آن لذت می برد یا پرهیز می کند، مورد بررسی قرار دهید. اجازه دهید چند فعالیت مختلف را امتحان کند تا فعالیت مناسب خود را بیابد.

فرزند ورزشکار

از ورزشی که فرزندتان دوست دارد حمایت کنید.

شاید شما عاشق فوتبال هستید و دوست دارید این ورزش را فرزندتان انجام دهد. اما فرزندتان به شنا علاقه مند است، به انتخاب او احترام بگذارید. قلب و ذهن خود را بگشایید و او را در راه انجام ورزش مورد علاقه اش تشویق کنید. می توانید از وی بخواهید تا ورزش مورد علاقه شما را نیز امتحان کند.


مقاله مرتبط: حفظ انگیزه در مسیر ورزش


فرزندتان را به دیدن بازی های ورزشی حرفه ای مورد نظرتان ببرید.

اغلب وقتی بچه ها ورزشکاران ماهر را می بینند و هیجان بازی را احساس می کنند، به آن ورزش بیشترعلاقه مند می شوند و دوست دارند آن را دنبال کنند.

در خانه و یا پارک، همراه با فرزندتان به بازی های ورزشی بپردازید.

اغلب، انجام بازی های غیر رسمی با اعضای خانواده، آن هم بدون فشار مربی یا تماشاگر و تیم، می تواند فرزندتان را تشویق کند که بازی را بیاموزد و از انجام آن لذت ببرد.

خودتان الگو باشید.

مشکل است از فرزندتان بخواهید ورزشکار باشد در حالی که تنها فعالیت ورزشی خودتان بلند کردن ریموت کنترل تلویزیون است!

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب