دریافت وقت مشاوره از مشاوران اکسیر

02188078585 09356567329
  • رابطه جنسی خشن

رابطه جنسی خشن و دلیل تمایل افراد به آن

تمایل به رابطه جنسی خشن

در هر دو جنس مرد و زن تمایل به رابطه جنسی خشن می تواند وجود داشته باشد؛ به طور کلی تمایل و لذت از خشونت در رابطه جنسی به شرط لذت برای فاعل نشانه سادیسم جنسی، و برای مفعول به شرط لذت نشانه مازوخیسم جنسی است.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

تعریف دقیق تر رابطه جنسی خشن

آن رابطه جنسی که در آن لذت روانی به سبب آسیب رساندن به جسم خود یا فرد مقابل باشد نشانه اختلال می باشد، و نیاز به درمان دارد.

گاهی اوقات خانم ها از خشونت همسرشان در رابطه جنسی گله مند هستند؛ و گاهی این خشونت ها تا حدی بوده که باعث آسیب جدی شده است، لذا تمایل به رابطه جنسی خشن جزء خواسته های مشروع تلقی نمی شود.

علت تمایل به خشونت در رابطه جنسی از نوع مازوخیزم (خودآزاری جنسی)

معمولا فردی که از آسیب فیزیکی و تحقیر شدن در رابطه جنسی احساس لذت می کند، این تمایل از دوران کودکی و بلوغ در وی شکل گرفته. دانشمندان بر این عقیده اند افرادی که در مراحل رشد خود در خانواده تحقیر شده اند یا نادیده گرفته شده اند، این رویه را نیز در ارتباط جنسی ادامه می دهند و در خیال پردازی های جنسی خود از رابطه جنسی خشن احساس رضایتمندی می کنند.

برخی از تخیلات جنسی افراد مبتلا به مازوخیسم جنسی

    – تحقیر شدن حین رابطه جنسی

×علائم: لذت بردن از مورد فحاشی قرار گرفتن از الفاظ رکیک در رابطه جنسی

    – بسته شدن دستان و پاها و مورد آزار فیزیکی قرار گرفتن

×علائم: خودداری از برقراری رابطه جنسی تا زمانی که به اجبار همراه باشد

دکتر یداله دمیرچی، روانشناس بالینی و مشاور در رابطه با تاثیرات مشکلات جنسی بر رضایت زناشویی و زندگی مشترک توضیحات ارزنده ای ارائه داده اند.

 

    – رابطه جنسی بدون ملایمت روحی

×علائم: عدم تمایل به معاشقه و پیش نوازی در رابطه

    – مورد تجاوز قرار گرفتن یا رابطه جنسی به اجبار و تمایل به رابطه جنسی همزمان

×علائم: خودداری از برقراری رابطه جنسی تا زمانی که به اجبار همراه باشد

و برخی از تمایلات دیگر که نمیتوانیم مطرح نماییم، چرا که میتواند باعث ایجاد برانگیختگی در افراد مبتلا به این اختلال باشد.

گرفتن وقت مشاوره از اکسیر

۸۸۰۷۸۵۸۵

۸۸۳۷۸۷۵۳

علت تمایل به خشونت در رابطه جنسی در افراد مبتلا به سادیسم جنسی (لذت از آزار دادن فرد مقابل)

معمولا افرادی که مورد خشونت جنسی (تجاوز جنسی) قرار گرفته اند، یا شاهد صحنه هایی از این قبیل بوده اند، حس انتقام جویی در آن ها منجر به آن می شود به رابطه جنسی خشن تمایل پیدا کنند، اما بدان معنا نیست همه افرادی که چنین تمایلی دارند لزوما مورد تجاوز قرار گرفته اند؛ چرا که عواملی نظیر پورنوگرافی، تنوع گرایی، رابطه با افراد مختلف نیز میتواند زمینه ساز چنین میلی در افراد شود.

برخی از تخیلات جنسی افراد مبتلا به سادیسم جنسی

    – میل به خشونت
    – میل به ارتباط های چند گانه
    – میل به سوزاندن و آسیب به اندامهای جنسی مفعول
    – میل به آزار کودکان

برخی نشانه های این افراد

  • برقراری روابط جنسی با افراد متعدد و آسیب رساندن فیزیکی به آن ها، عدم تمایل به معاشقه و پیش نوازی، اعتیاد به پورنوگرافی.
  • هر چه فرد مفعول بیشتر احساس نارضایتی از درد و آسب وارده کند، این افراد بیشتر احساس رضایتمندی می کنند و لذت بیشتری می برند.

اینستاگرام اکسیر

درمان مبتلایان به سادیسم و مازوخیسم جنسی

مبتلایان به این اختلال میتوانند با مراجعه به مراکز مشاوره درمانی رفتارهای جنسی، با کمک روان درمانی بینش مدار یا شرطی سازی انزجاری نسبت به درمان اقدام نمایند در این بین همسر نقش مهمی را ایفا می کند.

درمان رابطه جنسی خشن و نکاتی که در رابطه با آن باید بدانید!

هیچ چیز عجیبی درباره روابط جنسی وجود ندارد. در حقیقت درمان هیجانات مسائل جنسی است. اگر شما تجربه مشکلات جنسی را دارید، آخرین چیزی که دوست دارید در موردش صحبت کنید. این که شما با یک روانپزشک، روانشناس، یا زوج درمانگر یا مشاور جنسی کار کنید، می تواند در درمان رابطه جنسی از جمله درمان اختلال نعوظ، میل جنسی کم، و سایر مشکلات جنسی کمک کند که شما و شریک جنسیتان در محیطی کاملاً حمایت کننده و آموزشی این مشکلات را حل کنید.

درمان رابطه جنسی چه چیزهایی را شامل می شود؟ و چه کسی صلاحیت این کار را دارد؟ حقایق زیر را بخوانید تا به سوالاتتان پاسخ داده شود.

درمان رابطه جنسی، مانند دیگر شکل های مشاوره است

برخلاف باور برخی افراد، هیچ چیز عجیب غریب، ناسالم و انحرافی پشت درهای اتاق یک درمانگر جنسی اتفاق نمی افتد. در واقع تفاوت خاصی با دیگر شکل های مشاوره ندارد.

درمان رابطه جنسی خشن ، توسط فردی که روش های درمان روانشناختی را آموزش دیده، انجام می شود. درمانگر جنسی شما، ممکن است سابقه روابط جنسی و تدوین اهداف و مداخلات لازم جهت روش مشکل شما را جمع آوری کند.

درمان رابطه جنسی

شما جنبه روانی روابط جنسی را کشف خواهید کرد

درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا از طریق مسائل عاطفی و هیجانی، مشکلات جنسی خود را مرتفع سازید. درمان رابطه جنسی معمولا به آموزش درباره عملکرد اضطراب آغاز می شود،‌ و پس از آن به زوجین آموزش داده می شود تا برای ایجاد ارتباط بهتر و شفاف تر، در مورد خواسته و نیازهای جنسی خود صحبت کنند. همچنین زوج ها ممکن است به موضوعات استرس زای روابط خود پی ببرند.

تکالیف

درمانگر شما ممکن است تکالیفی به شما بدهد که در خانه آن ها را انجام دهید. تمریناتی با نام تمرکز حسی، که منجر می شود بیشتر با شریک زندگی خود هماهنگ شوید. هدف از این تمرینات بیشتر تماس و لمس است تا رسیدن به اوج لذت جنسی. و در نهایت این تمرینات می تواند زوج را به سمت رابطه جنسی هدایت کند.

همراهی

اگر به عنوان زوج در حال برخورد با مشکلات هستید، بهتر است که همراه شریک زندگیتان این کار را انجام دهید. اما اگر مشکل شخصی دارید، می توانید ابتدا به صورت فردی با درمانگرتان ملاقات داشته باشید و پس از آن با همسرتان در جلسات شرکت کنید.

در انتخاب درمانگرتان سخت گیر باشید

مطمئن شوید که درمانگر مجربی را انتخاب کرده اید.

این درمان برای همه مناسب نیست

به یاد داشته باشید که درمان رابطه جنسی خشن مانند مشاوره است، یعنی مشکلات جسمی که منجر به مشکلات جنسی می شود را درمان نمی کند بلکه مشکلات ذهنی و عاطفی که منجر به این مشکلات می شود را رفع می کند.

 

رزرو وقت مشاوره

Loading...

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

ثبت ديدگاه

Go to Top