روانشناسی جنسی

در ادامه مطالب، به تعریف علمی اختلالات و مشکلات جنسی که ممکن است در زنان و مردان وجود داشته باشد ولی به اشتباه برای افراد تعریف شده باشد؛ پرداخته شده و به انواع اختلالات جنسی مخصوص زنان و انواع اختلالات جنسی مخصوص مردان اشاره شده است.

مشاوره مشکلات جنسی

مشکلات جنسی می‌تواند زندگی افراد را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. عواقب مشکلات جنسی برای افراد و زوج‌ها بسیار قابل توجه است در صورتی اگر مورد شناسایی و درمان قرار نگیرد می‌تواند موجب سردرگمی، عدم جذابیت و عدم کفایت جنسی در دو طرف شود. گاهی اوقات تغییرات در علاقه جنسی ممکن است باعث ایجاد سوء ظن در طرف مقابل شود که احساس کند دیگر جذابیت جنسی برای طرف مقابل ندارد. به همین دلیل مهم است که به سرعت مشکل جنسی خود را بشناسید و برای درمان اقدام کنید.

مشاوره جنسی چیست ؟

مشکلات جنسی و یا اختلال عملکرد جنسی می‌تواند طیف گسترده‌ای از مسائل را در بر بگیرد. اختلال جنسی به مشکلات مداوم یا تکراری در هر مرحله از واکنش جنسی (میل جنسی، تحریک، ارگاسم، آرامش) اشاره می‌کند که مانع لذت بردن زن و شوهر از فعالیت جنسی می‌شود و به طور قابل توجهی بر زندگی جنسی شما تأثیر می‌گذارد.

  • اختلال در میل جنسی

اختلال در میل جنسی زمانی است که شما به طور مداوم علاقه در برقراری رابطه جنسی دارید و یا این علاقه را اصلاً در خود حس نمی‌کنید.

  • اختلال در تحریک جنسی

اختلال در تحریک جنسی زمانی است که شما میل روانی برای رابطه جنسی دارید ولی بدن شما این آمادگی را ندارد به عبارت دیگر بین روان و جسم شما هماهنگی وجود ندارد.

  • اختلال ارگاسم

اختلال ارگاسم زمانی است که شما تحریک می‌شوید ولی به اوج لذت جنسی نمی‌رسید که شما را ناامید می‌کند. (چرا برخی از زنان به ارگاسم نمی رسند)

از جمله علائم اختلال جنسی می‌توان به انزال زودرس، دیر انزالی، اختلال نعوظ، کمبود میل جنسی در زنان و مردان، اختلال ارگاسمی در زنان، مقاربت دردناک اشاره کرد.

همچنین اختلالات دیگری وجود دارند که در طبقه‌بندی بر اساس واکنش جنسی قرار نمی‌گیرند. اختلال یادگار پرستی، بچه بازی، تجاوز به دیگران، آزار خواهی جنسی، تماشاگری جنسی، همجنس گرایی و … جزء مشکلات و اختلالات جنسی هستند.

دپارتمان مشاوره مشکلات جنسی اکسیر

متخصصین مشاوره جنسی اکسیر بدون قضاوت کردن دیگران ابتدا علت مشکلات جنسی را بررسی و جویا می‌شوند. آن‌ها عوامل روان‌شناختی از جمله افسردگی، اضطراب، وسواس، اختلالات خوردن، اختلال مصرف مواد و… و عوامل فیزیکی مانند تغییرات هورمونی، نارسایی قلبی، مصرف داروها و … که می‌توانند باعث ایجاد مشکلات و اختلالات جنسی در افراد شوند را در تشخیص خود در نظر می‌گیرند. به طور کلی هر اختلالی می‌تواند تحت تأثیر عوامل روانی، عوامل پزشکی یا ترکیبی از عوامل روان‌شناختی و پزشکی قرار گیرد.

متخصصین مشاوره جنسی بعد از شناسایی علت مشکل و اختلال جنسی، جهت درمان اقدام می‌کنند. متخصصین مشاوره جنسی اکسیر در جلسات مشاوره جنسی به شما راهکارهای مقابله با استرس، اضطراب، گناه یا تصویر منفی از بدن خود که باعث ایجاد اختلال جنسی شده است را آموزش می‌دهند و با برگزاری جلسات مشترک با شریک جنسی شما به بهبود ارتباط جنسی و افزایش صمیمیت بین زن و شوهرها کمک کند. گاهی اوقات پشتیبانی و آموزش صحیح در مورد رفتار جنسی، مشکل جنسی شما را برطرف می‌کند. شما در طی این جلسات به راحتی می‌توانید سؤالات جنسی خود را مطرح و پاسخ آن را جویا شوید.

موفقیت درمان برای اختلال عملکرد جنسی به علت اصلی آن بستگی دارد و اکثر اختلال در عملکرد جنسی را می‌توان با درمان مشکلات فیزیکی و روانی برطرف کرد. اختلالات خفیفی که براثر عوامل روان‌شناختی مانند استرس، ترس یا اضطراب ایجاد شده‌اند با مشاوره و آموزش بهبود می‌یابند.

متخصصین روانشناسی جنسی

دکتر میترا وحید
دکتر میترا وحید
رزومه

.

دکتر سارا سجادی فر
دکتر سارا سجادی فر
رزومه

.

دکتر علی حکمت سروش
دکتر علی حکمت سروش
رزومه

.

دکتر یدالله دمیرچی
دکتر یدالله دمیرچی
رزومه

.

دکتر شایا عمادی
دکتر شایا عمادی
رزومه

.

دکتر ندا جوادی
دکتر ندا جوادی
رزومه

.