مشاوره ازدواج رایگان

مشاوره ازدواج نقش بسیار کلیدی در زندگی موفق زناشویی دارد. مشاوران در مرکز مشاوره ازدواج اکسیر، می توانند مشاوره ازدواج رایگان را برای زندگی بهتر شما راهنمایی‌های جامعی را در امر ازدواج ارائه می‌دهند. بهتر است از هم اکنون برای تشکیل کانون پایدار زندگی، خانواده خویش را با اصول درست مشاوره برای ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج اکسیر بنا کنید.

استحکام روابط زناشوئی تنها از طریق دانستن و رعایت نکات درست و علمی مشاوره برای ازدواج در زمینه روابط زناشوئی، شناخت درست همسر،انتخاب مشاور خانواده ،مشاور خانواده مناسب، انتخاب همسر، روش‌های حل مشکلات و معضلات زندگی زناشوئی و طریقه برخورد و رفتار با خانواده همسر میسر است.

مشاور ازدواج شامل راهنمایی‌های لازم قبل ازدواج و برای ازدواج می‌باشد، که باید بدرستی هر کدام از این راهنمایی‌ها انجام شده و در تصمیم‌گیری خانواده دیده شود. توجه شود که دردنیای امروز همه چیز براساس علم و دانش و تخصص پایه گذاری می‌شود. لذا شایسته و بایسته است که مانیز بدرستی طریقه زندگی خود را با اصول درست و علمی پایه ریزی کنیم.

هدف از ازدواج، تنها تشکیل خانواده نیست! بلکه شما باید و باید از زندگیتان لذت ببرید.


مقاله مرتبط: چه زمانی به مشاور ازدواج مراجعه کنیم؟


چرا مشاوره ازدواج بریم ؟

خیلی از افرادی که در سال های حتی ۵ ام به بعد زندگی مشترکشان به روانشناس و مشاور خانواده مراجعه می کنند و حتی با داشتن فرزند در حال جداشدن هستند و به مرکز مشاوره طلاق مراجعه می کنند ، وقتی پای صحبت هایشان می شینیم متوجه می شویم که مشکلات این افراد کاملا ریشه ای هستند و اگر مشاوره قبل از ازدواج می رفتند و اقدام می کردند به هیچ عنوان اصلا صلاحیت با هم ازدواج کردن رو نداشتند اما حالا به دنبال جدا شدن یا جلوگیری از جدا شدن هستند . به همین دلیل ما باید حتما برای داشتن آینده ی بهتر از مشاوره ازدواج در زندگی کمک بگیریم و از راهنمایی های آن ها استفاده کنیم .

مشاوره ازدواج چی کار میکند ؟

  • روشن ساختن ملاک هایی که برای داشتن یک انتخاب مناسب در ازدواج ضروری هستند.
  • بررسی آمادگی طرفین برای ازدواج.
  • بررسی تطابق و تناسب شخصیتی طرفین در ازدواج.
  • در مشاوره های پیش از ازدواج معمولاً خلق و خو و شخصیت دو طرف مورد بررسی قرار می گیرد و مشخص می شود این دو نفر تا چه اندازه از این نظر با هم هماهنگ و همسان هستند.
  • تفاوت در سن، تحصیل و فرهنگ با آموزش، مدیریت می شود اما تفاوت های شخصیتی و خلقی معنادار با هیچ آموزشی مدیریت نمی شود.
  • از طرفی مشاور ازدواج بررسی می کند که دو طرف به رشد عقلی و جسمی ازدواج است رسیده اند یا نه.
  • بررسی انتظارات طرفین از یکدیگر در ازدواج.

فرآیند زمانی مشاوره ازدواج

فرآیند مشاوره ازدواج یک زمان‌بندی دقیق را دنبال نمی‌کند. برای برخی از زوج‌ها حل مشکلات ممکن است ماه‌ها طول بکشد، در حالی که برای دیگران فرآیند راهنمایی ممکن است بسیار طولانی‌تر از این باشد. رابطه زوج، شخصیت فردی و مسائل شخصی بر میزان زمان موردنیاز برای کار بر روی مشکلات و بهبود سطح ارتباطات تأثیر خواهد گذاشت.

۱۰ سوال اساسی که هر فرد قبل از ازدواج باید از خود بپرسد:

اول: چرا می‌خواهی ازدواج کنی؟

چه انگیزه ای باعث می‌شود شما بخواهید ازدواج کنید؟ آیا صرفا نیاز‌های روحی روانی، عاطفی یا حتی جنسی است؟ یا واقعا از عمق وجود نسبت به زندگی زناشویی و مشترک احساس رغبت می‌کنید؟ چقدر ملاک‌ها و معیار‌های شما درست و همیشگی است، کمی بیشتر فکر کنید!


مقاله مرتبط: ازدواج یک امر واقعی است نه آرمانی

مقاله مرتبط: ملاک ها و معیارهای ازدواج موفق


دوم: چه کسانی مشوق شما برای ازدواج هستند؟

چقدر از صمیم قلب و بدون در نظر گرفتن خانواده و یا اجتماع مایل به ازدواج هستید و تا چه اندازه محیط زندگی شما سبب این اتفاق شده است؟ مشوقان شما چه کسانی هستند و تا چه اندازه محیط، نیازها و یا دیگران سبب گرمی رابطه شما شده اند؟

سوم: بعد از ازدواج چه چیزهایی بدست می‌آورید که هم اکنون ندارید؟

دقیقا باید بدانید که بعد از ازدواج چه چیزهایی عایدتان می‌شود، هرگز فراموش نکنید که چیزهای باارزشی را هم از دست خواهید داد!

چهارم: چقدر بعد از ازدواج ممکن است شخصیت شما تغییر کند؟

همسر و شریک شما شخصیت فعلی شما را ملاک یک عمر زندگی خویش قرار داده است، اگر فکر می کنید که ممکن است در آینده شخصیت شما تغییر کند و هنوز ثبات شخصیتی ندارید پس باید بیشتر به این موضوع بپردازید!

مرکز مشاوره ازدواج اکسیر با استفاده از آزمون‌های تشخیصی و مصاحبه در طول جلسات مشاوره، ویژگی شخصیتی هر طرف را مشخص می‌کند و میزان ثبات آن را تعیین می کند.

پنجم: چقدر احتمال می‌دهید شخصیت همسر شما بعد از ازدواج تغییر کند؟

شناخت درست شما سبب بروز اتفاقات خوب می‌شود و شناخت ناقص یا بعضا اشتباه سبب بروز پشیمانی خصوصا در مقوله ازدواج! پس به این مساله بخوبی دقت کنید و در این موارد مشاوره ازدواج الزامی می‌باشد!


مقاله مرتبط: با این افراد ازدواج نکنید!


ششم: آیا دوست دارید مادر یا پدر باشید؟

چقدر آمادگی ازدواج را دارید؟ آیا می دانید تعهد یک مادر و یا یک پدر چیست؟ آیا با نحوه ایجاد کانون خانواده آشنایی دارید و راه های ساخت کانون خانواده خویش را می‌شناسید و در مسیر درست گام برمی دارید؟!

هفتم: چقدر به همسر خود بعنوان یک تکیه گاه نگاه می‌کنید؟

آیا می‌دانید که گاهی اوقات تکیه کردن به شخص خاصی می‌تواند بسیار شکننده و تخریب کننده باشد و گاهی سبب سازندگی و تشکیل یه خانواده پایدار و کامل شود؟ وابستگی شما به همسرتان از یک نظر خوب و نظر دیگر بد است، بسته به شخصیت شما در خانواده این مساله تعیین کننده است.

مشاوره رایگان ازدواج

هشتم: پدر و مادر شما چقدر در شکل گیری این رابطه موثر بوده‌اند؟

حتما توجه داشته باشید که ازدواج اتصال دو خانواده به یکدیگر است و نه اتصال دو فرد، پس الزاما باید میزان سازگاری دو خانواده، سطح فرهنگی و مذهبی دو خانواده نیز توسط مشاوره ازدواج اکسیر سنجیده شود.

از سوی دیگر پدر و مادر بعنوان نزدیک‌ترین افراد خانواده فعلی به شما نقش مهمی در تصمیم‌گیری شما دارند، پس اینکه پدر و مادر شما چقدر در شکل‌گیری این رابطه دخیل بوده‌اند هم می‌تواند خوب باشد و سبب اطمینان از تصمیم شما باشد و هم می‌تواند مساله غیرعقلانی باشد که صرفا با یک خواستگاری سنتی و حمایت والدین شما انجام گرفته است که چنین ازدواجی می‌تواند خطرناک باشد و نیاز به انجام تست‌های مرتبط بهمراه مشاوره ازدواج دارد.

از سوی دیگر تا چه اندازه قومیت‌ها، مذهب‌ها و سنت‌های مشترک بین خانواده شما و همسرتان وجود دارد؟ عدم وجود این پیوندها در آینده سبب تشدید اختلاف شما خواهد شد.


مقاله مرتبط: اختلاف فرهنگی در ازدواج چیست؟

مقاله مرتبط: اختلاف سطح مالـی در ازدواج


نهم: آیا فکر می‌کنید بقدر کافی همسرتان را می‌شناسید؟

آیا در لحظات شادی، خشم ، ناراحتی و …. بقدر کافی در کنار همسر آینده‌تان بوده اید! آیا بدرستی او را می‌شناسید؟

دهم: چقدر همسرتان را دوست دارید؟

افرادی هستند که میزان دوست داشتن همسرشان در قبل و بعد از ازدواج تغییر می‌کند. اگر چشم هایتان را ببندید و به قلبتان مراجعه کنید متوجه می‌شوید که این کلمات را تنها از روی عادت و یا بدلیل قرار گرفتن در این شرایط خاص بیان می‌کنید و آیا ممکن است زمانی که شرایط بعد از ازدواج تغییر می‌کند دیگر میلی به دوست داشتن همسر خود نداشته باشید؟

مشاوران در مرکز مشاوره ازدواج اکسیر شرایطی را برای شما ایجاد می‌کنند که شما بتوانید تجسم کنید که در شرایط سختی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد واکنش شما چگونه خواهد بود.


مقاله مرتبط: بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران


لذا با ازدواج در واقع مشکلات جدیدی در زندگیتان شروع می‌شود، پس قبل از اتخاذ هر تصیمیم مهمی به مراکز معتبر مورد تایید کانون مشاوران ایران مراجع کنید. برای اولین بار انجام تست‌های ازدواج در مراکز کانون  مانند مرکز مشاوره ازدواج اکسیر انجام می‌گیرد و شما بطور دقیق با میزان تطابق معیارهایتان با همسرتان آشنا می‌شوید.

برای هماهنگی و رزرو وقت برای مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج، با شماره تلفن های مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اکسیر تماس حاصل نمایید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب