یک قرار عاشقانه

قرار عاشقانه می تواند مانند یک رقص ظریف باشد. یک حرکت اشتباه می تواند شریک زندگی تان را از شما دور کند. به همین دلیل است که روابط عاشقانه مانند داستان پریان نیست و برای حفظ آنها نیازمند کارهای بزرگی هستند. هنگامی که شما با فرد مناسب هستید، آنها همیشه ارزشش را دارند. اما مهم نیست که چقدر می خواهیم به طرف مقابل مان عشق بورزیم، ما همیشه نمی دانیم که باید از کجا شروع کنیم.

قرار عاشقانه با افراد حساس

خصوصیات افراد خیلی حساس شبیه به افراد درونگرا است. درست مثل افراد درونگرا، این افراد هم نیاز به تنهایی دارند. برای مثال، اگر به راحتی از کوره در می روید، یا نسبت به درد سریع واکنش می دهید، یا سعی می کنید از فیلم ها یا برنامه های تلویزیونی خشن دوری کنید، احتمالاً بیش از حد حساس هستید. اگر خلق و خو و حال و هوای افراد دیگر روی شما تاثیر می گذارد یا سریعاً تحت تاثیر موقعیت های ناراحت کننده قرار می گیرید هم باز جزء این دسته هستید.

نمی توان گفت بیش از حد حساس بودن بد، خوب، سالم یا ناسالم است. این هم یک نوع روحیه است. و هرچقدر بیشتر درمورد افراد حساس بدانید، بهتر می توانید با این افراد و موقعیت های دور و برتان کنار بیایید.

چه یکی از نزدیکان تان این روحیه را داشته باشد یا فکر می کنید که خودتان جزء ایندسته افراد هستید، آگاهی درمورد این خصوصیت رفتاری کمک خیلی زیادی در روابط و زندگی تان به شما می کند. به این روش می توانید بهتر با این دسته افراد ارتباط برقرار کنید چون احساسشان را بهتر می فهمید.

البته این افراد را نباید با افراد درونگرا یا حتی خجالتی اشتباه بگیرید، گرچه شباهت هایی بین آنها وجود دارد. این افراد سیستم عصبی بسیار حساس تری دارند که وضعیتی فیزیولوژیکی و در عین حال روانی است. اصولاً افراد بیش از حد حساس نسبت به محرک های خارجی (صدا، تصویر یا حتی لرزش ها) حساس تر هستند. افراد درونگرا به این اندازه حساس نیستند.

برای مثال، افراد بسیار حساس با چالش های زیادی در قرار های خود مواجه می شوند، زیرا شرکای آنها همیشه نمی توانند بدانند که چگونه به طور موثر به آنها نزدیک شوند. در ادامه نکاتی برای قرار عاشقانه با افراد بسیار حساس آورده شده است.


مقاله مرتبط: ایجاد یک قرار فراموش نشدنی برای خانم ها

مقاله مرتبط: انواع روابط طولانی مدت و قوی


نکات مهم در قرار عاشقانه با افراد حساس

به آنها فشار نیاورید

به آنها فشار نیاورید به طوری که احساس کنند عجله دارید. افراد بسیار حساس ترجیح می دهند قبل از تصمیم گیری به همه چیز خوب فکر کنند. به جای این که به سرعت وارد موقعیتی شوند، آنها قبل متعهد شدن، تحلیل و بررسی می کنند. به همین دلیل آنها دوست ندارند احساس فشار و یا عجله داشته باشند. هنگامی که آنها تصمیم گرفتند متعهد شوند، رابطه را جدی می گیرند. آنها درباره این که چگونه اعمال شان بر دیگران تاثیر می گذارد بسیار دقت می کنند، این چیزی است که آنها را به شریک زندگی عالی و وفادار تبدیل می کند.

به نیاز آنها برای تنهایی احترام بگذارید

افراد بسیار حساس نه تنها دوست دارند که زمانی را تنها باشند، بلکه به این تنهایی نیاز دارند مخصوصا اگر شریک شما فرد حساس و درونگرا باشد. اگر شریک شما نیاز به تجدید انرژی دوباره داشته باشد، آن را شخصی قلمداد نکنید و به خود نگیرید و سعی کنید آن را بپذیرید. آنها این کار را انجام نمی دهند تا شما را نادیده بگیرند، بلکه به این دلیل که به آنها کمک می کند تا به عنوان یک فرد عمل کنند. مهم است به این نیاز شریک خود احترام بگذارید و فضای لازم را در اختیارش قرار بدهید.

در حالی که شریک شما در حال تجدید قواست، می توانید از این زمان استفاده کنید و به کارهای شخصی خود برسید. به فعالیت های سرگرم کننده بپردازید و یا با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنید.

جلوگیری از تعارض

درک کنید که تعارض و درگیری باعث ناراحتی آنها می شود. افراد بسیار حساس از مبارزه لذت نمی برند زیرا آنها آن را بیش از حد تحریک و فوق العاده ناراحت می کند. برای کاهش تعارض، سعی نکنید مبارزه کنید. اختلال نظر طبیعی است و دو طرف باید پذیرای نظرات مختلف هم باشند اما زمانی که آنها بسیار حساس هستند، مهم است که توجه داشته باشید که چگونه این کشمکش ها را درک می کنند. توصیه نمی شود که هر دوی شما مانند روبات عمل کنید یا تصور کنید که همه چیز خوب است، زمانی که با مشکلات روبرو می شوید. ولی احساسات اغلب ما را از حل و فصل مشکلات و تعارضات منحرف می کند. یکی از راه های کم کردن درگیری این است که قبل از اینکه همه چیز از کنترل خارج شود، هشدارهای لازم را به یکدیگر بدهید.

بحث و دعوا با هر شخص دیگری می‌تواند آزاردهنده باشد، اما تجربه دعوا با کسی که نسبت به او احساس دارید ولی او حساس است می‌تواند تجربه‌ای به مراتب بدتر باشد. در این بین، طرف حساس دعوا بیشتر هم لطمه می‌بیند، چرا که هم نمی‌خواهد حقش پایمال شود و هم نمی‌خواهد طرف دیگر را با حرف‌هایش ناراحت کند. بنابراین سعی کنید بیشتر مراقب او باشید تا احتمال وجود بحث و درگیری به حداقل برسد.

افراد حساس به راحتی بی‌حوصله می‌شوند

اگر رابطه‌ای برای افراد فوق حساس بی‌معنا باشد آن‌ها به زودی کم‌رمق می‌شوند. به عبارتی این دسته از افراد به فلسفه رابطه خود بیشتر اهمیت می‌دهند.

انتخاب محیط هایی با محرک کم

هنگام انجام فعالیت ها با یکدیگر، محیط های کم محرک را انتخاب کنید. افراد بسیار حساس به طور کلی دوست ندارند که در مکان های پرجمعیت و همراه صدای بلند، باشند. آنها ممکن است به مهمانی ها و رویدادهایی برای وقت گذرانی با دوستان و یا و حمایت از رویداد اجتماعی بروند، اما ترجیح می دهند که زود آنجا را ترک کنند.

درک احساسات

افراد حساس واکنش احساسی در روابط شان نشان می‌دهند. اگر عاشق یک شخص حساس هستید از این نظر باید خیلی حواستان را جمع کنید. افراد حساس عین احساس خود را بازگو می‌کنند. یعنی اگر عصبانی باشند یا خوشحال باشند، به سادگی آن را نشان می‌دهند. طرف مقابل هم کار خاصی نباید انجام دهد و فقط باید او را درست بفهمد.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب