سرگرمی های داخل خانه

سرگرمی های داخل خانه زیاد است. روش های زیادی برای سرگرم شدن در خانه و با خانواده وجود دارد. در این مقاله چند روش را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع سرگرمی های داخل خانه

برای یکدیگر داستان بگویید 

میتوانید از زمانی که دارید برای تعریف کردن داستان ها و قصه هایی که هر شخص مطالعه کرده است برای دیگران استفاده کنید. این کار علاوه بر تفریح و سرگرمی، صمیمیت را نیز بین اعضای خانواده تقویت خواهد کرد. همچنین باعث میشود افراد خانواده به مطالعه و خواندن داستان های جدید ترغیب شوند.

آلبوم های عکس را ورق بزنید

آلبوم های قدیمی را از کمد بیاورید و با خانواده به دیدن آنها بپردازید. تصاویر قدیمی می تواند به شما کمک کند به خاطر بیاورید در گذشته چه کارهایی را انجام داده اید و یا چه تجربه هایی داشته اید. مثلا تعطیلاتی که چندین سال قبل رفته اید و اکنون از خاطرتان رفته است را با دیدن عکس های آن دوباره به خاطر خواهید آورد!

بازی کنید

هدف ما در حال حاضر ایجاد نشاط و سرگرمی است پس هر نوع بازی میتواند برای این هدف مفید باشد. دراینجا سه نوع از بازی های مناسب را معرفی میکنیم:

  • بازی های تخته ای: هر بازی تخته ای برای چند بازیکن تعریف شده است و میتواند چندین نفر از اعضای خانواده را همزمان سرگرم کند. بازی هایی مثل مونوپولی، راز جنگل، منچ و مارپله و غیره.
  • بازی های ویدئویی: بازی های ویدیویی یا کامپیوتری هم میتواند بازی های مفرحی برای اعضای خانواده باشد. با استفاده از تکنولوژی هایی مانند nintedo wii میتوان ترکیبی از سرگرمی های کامپیوتری و حرکات فیزیکی را تجربه کرد. این بازی ها را میتوان با یک تا چهار بازیکن انجام داد. علاوه بر این مجموعه بازی ها، هر بازی کامپیوتری چندنفره میتواند در این دسته قرار بگیرد.
  • بازی های کارتی نیز برای سرگرمی های گروهی بازی های مناسبی هستند.

کارائوکه بخونید

کارائوکه ابزاری سرگرم‌کننده‌است برای دوستداران آوازخوانی که از طریق یک صفحه نمایش و یک میکروفون این امکان را برای افراد مبتدی فراهم می‌کند تا در حین پخش موسیقی بی‌کلام آوازهای مشهور، اشعارآنهارا بر صفحه نمایش ببینند و با صدای خودشان آنها را بخوانند. این سرگرمی علاوه بر جنبه ی مفرح بودن میتواند استعداد خوانندگی هریک از اعضای خانواده را مشخص کند.

 فیلم ببینید

هر فیلمی میتواند برای این منظور مناسب باشد به شرطی که مناسب گروه سنی اعضای کوچکتر خانواده باشد. بعضی از فیلم ها صرفا جنبه ی سرگرمی دارند و برخی دیگر فیلم های آموزنده هستند. انتخاب نوع فیلم به عهده ی شما و دیگر اعضای خانواده است!


مقاله مرتبط: مضرات تماشای تلویزیون بر زندگی

مقاله مرتبط: تحلیل روانشناسی جالب از فیلم سینمایی رگ خواب


اگر بازی ورزشی درجریان است به تماشای آن بنشینید

میتوانید روزی که تیم مورد علاقه ی شما بازی دارد از قبل برنامه ریزی کنید و تنقلات تهیه کنید تا زمان شروع بازی با خانواده بتوانید تیم خود را تشویق کنید.

فیلم های یوتیوب را تماشا کنید

میتوانید یوتیوب یا دیگر سرویس دهنده های ویدیویی اینترنتی را باز کرده و به دیدن کلیپ های جذاب بپردازید. مثلا میتوانید موزیک ویدیوی خوانندگان محبوب، پشت صحنه ی فیلم های سینمایی و یا کلیپ های خنده دار را ببینید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب