زبان دوم

زمان یادگیری زبان دوم چه زمانی است؟ بیشتر معلمین در آمریکا به زبان انگلیسی تعلیم می دهند، با این حال با توجه به آمار مرکز مطالعات آمریکا تعداد کودکانی که به دو زبان صحبت می کنند در سال ۲۰۳۰ به دو برابر خواهد رسید. مطالعه جدید از دانشگاه میسوری نشان می دهد که کودکانی که زبان مادری آنها اسپانیایی است همچنین پیشرفت قابل توجهی در زبان انگلیسی از خود نشان می دهند. در یک مطالعه دیگر محققین دریافتند که ویژگی های رفتاری نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی بازی می کند. این یافته ها نشان می دهد که برنامه های آموزشی زود هنگام که مهارت کلمات و ریاضی را به هم متصل می کند می تواند منجر به بهبود یادگیری زبان دوم شود.

تحقیقی درباره زمان یادگیری زبان دوم

فرانسیس پالرمو، استادیار توسعه انسانی و علوم خانواده دانشکده علوم انسانی می گوید: بسیاری از کودکان اسپانیایی در مهد کودک برای اولین بار در معرض زبان انگلیسی قرار می گیرند. پدر و مادران این کودکان اغلب نگرانی هایی در رابطه با آموزش کودکان خود که اطلاع چندانی از زبان انگلیسی ندارند، دارند. اما در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مهارت های اولیه خواندن و ریاضی در زبان اسپانیایی می تواند پشتیبانی برای یادگیری زبان انگلیسی باشد.

یکی از متخصصین کودک مرکز مشاوره اکسیر نکاتی را در زمینه یادگیری زبان دوم مطرح می کنند که در ویدئو زیر آن را مشاهده می کنید.

با نگاهی به نتایج پالرمو، کودکانی که در مهارت کلمات و ریاضی زبان اسپانیایی مهارت بالایی داشتند، در یادگیری زبان انگلیسی نیز از همسالان خود عملکرد بهتری داشتند. به نظر می رسد توانایی کودکان پیش دبستانی در یک زبان می تواند ساختمانی برای یادگیری زبان دوم باشد.


مقاله مرتبط: نقش مادر در رشد زبان کودکان


پالرمو به والدین پیشنهاد می کند که حتی اگر دانش کمی در ارتباط با زبان دوم دارید توانایی های ریاضی و کلمات را به زبان مادری به کودکتان آموزش دهید. این کار توانایی کودک برای یادگیری زبان دوم را افزایش می دهد.

همچنین پالرمو نشان داد، کودکانی که مهارت بیشتری در تنظیم و کنترل رفتاری خود داشتند در یادگیری زبان انگلیسی توانمند تر بودند.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب