عشق واقعی

عشق واقعی علائم و نشانه هایی دارد. در این مقاله ۱۱ نشانه ای که با توجه به تئوری گاتمن و سایر تحقیقات روانشناختی به دست آمده است را بیان خواهیم کرد. نشانه های زیر نشان می دهد که عشق شما با شما صادق است و او یک عاشق واقعیست.


مقاله مرتبط: نشانه های واضح عشق او به شما


نشانه های عشق واقعی

از وقت گذراندن با شما لذت می برد

صرف ارزشمندترین چیزها در این دنیا یعنی زمان با شما کلید یک رابطه بلند مدت است. اگر که همه ی افراد و دو طرف رابطه مشغله های دیگر از جمله کار، تحصیل و خانواده دارند، ولی فردی که به شما اهمیت می دهد حتما زمانی را برای با شما بودن صرف خواهد کرد.

درباره روز شما از شما سوال می کند

کسی که شما را دوست دارد و عشق او، عشق واقعی است علاوه بر صرف زمان با شما در رابطه با اتفاقات روزمره و نقاط قوت و ضعف روزانه از شما سوال می پرسد و از همه احوالات شما با خبر است.

به شما اعتماد دارد

زوج هایی که یکدیگر را دوست دارند هیچ وقت به دنبال تعقیب کردن یکدیگر نیستند، یا اینکه هیچ نگرانی و شکی در رابطه با اینکه عشقشان کجاست و چرا دیر به خانه می آید ندارند. این نوع رفتار بی محلی حساب نمی شود بله نشان دادن نوعی از اهمیت همراه با اعتماد است.


مقاله مرتبط: روانشناسی عشق رمانتیک


در زمان نیاز به کمک به شما کمک می کند

افرادی که یکدیگر را دوست دارند بدون در نظر گرفتن این موضوع که چقدر دغدغه یا مشکل دارند سریعا به احساس نیاز شما واکنش نشان می دهند. برای مثال اگر شما به دلیل بیماری به کمک نیاز دشته باشید عشق شما باید بی چون چرا برای خدمت رسانی به شما حاضر باشد.

احترام گذاشتن به دیدگاه های شما

خوشبختی یعنی اینکه با وجود دیدگاه های متفاوت همچنان پس از چندین سال زندگی احساس خوشبختی کنید. احترام گذاشتن به دیدگاه ها یعنی گوش کردن به دیدگاه های شما بدون قضاوت هر چند که خودش آنها را نپذیرد.


مقاله مرتبط: انواع مختلف عشق و درک بهتر شریک زندگی


شرکت دادن شما در تصمیم گیری ها

در روابط بلند مدت اغلب اتفاقانی می افتد که نیارمند تصمیم گیری دو جانبه از سوی زن و مرد است. اگر در این مواقع احساس کردین مردتان بدون اینکه نظر شما را پرسیده باشد تصمیم گرفته و کاری انجام داده است به دوست داشتن وی شک کنید. این مورد فقط در رابطه با تصمیم گیری هایی که نتیجه آن مربوط به دو طرف است صادق می باشد.

ابراز عشق و احساسات

ابراز عشق و احساسات می تواند نشانه های فیزیکی دوست داشتن و ابراز عشق واقعی و علاقه و دوست داشتن باشد. نشانه های فیزیکی نشان دهنده این موضوع هست که این اتصال و عشق برای زندگی فرد حیاتی است.

نگاه کردن به شما

نشانه های غیر کلامی که زوجین برای ارتباط با یکدیگر به کار می برند بسیار سازنده تر و عمیق تر می تواند عشق آنها را به یکدیگر نشان دهد. اینکه در هنگام صحبت کردن کسی به شما نگاه کند نشان دهنده این موضوع است که برای او اهمیت دارید، حتی یک نگاه سریع نیز می تواند تاثیر خود را بگذارد.

دوست دارد در رابطه با گذشته صحبت کند

زوج هایی که نقاط قوت رابطه خود را در گذشته به یکدیگر گوشزد میکنند، این می تواند رابطه حال و آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد. در این مورد تاریخ های مهم زندگی و رابطه مشترک بسیار مهم است. صحبت در رابطه با گذشته نشان می دهد که تجربیات رابطه شما برایش بسیار خوب و اثر گذار بوده است.

برای شما و عشق شما حاضر است به جانش را به خطر بیاندازد

در ادبیات کهن بسیار دیده شده است که عشق های آرمانی برای محافظ از یکدیگر رفاه و زندگی خود را به خطر انداخته اند. به خطر انداختن خود یعنی اینکه رابطه ما در برابر خطرات بیرونی محفوظ است.

به شما احساس خوبی نسبت به خودتان می دهد

یک عاشق واقعی احساس هویت و عزت نفس شما را تقویت می کند. دوستانی که به یکدیگر اعتماد به نفس و حس خوب هدیه می دهند روابط بلند مدت تری دارند. این حس مثبت باعث می شود هر دو طرف برای بهتر بودن تلاش مضاعف کنند.

منبع: Frost, D. M. (2013).Stigma and intimacy in same-sex relationships: A narrative approach.Qualitative Psychology, 1(S), 49-61. doi:10.1037/2326-3598.1.S.49

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب