TED مخفف (Technology, Entertainment, Design) می باشد که به معنی (تکنولوژی، طراحی و سرگرمی) می باشد. TED مجموعه کنفرانس هایی است که یک موسسه غیر انتفاعی در آمریکای شمالی و کانادا و دیگر کشورها برگزار می کند. این موسسه که با عنوان TED global در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد، اولین کنفرانس خود را در سال ۱۹۹۰ برگزار کرد. شعار این موسسه “ایده هایی برای گسترش” می باشد. در آغاز کار، تاکید TED بیشتر بر روی تکنولوژی بود، ولی با گذشت زمان، مباحث جدید فرهنگی و علمی نیز وارد این حوزه شدند…

سایت TED

زمان سخنران ها معمولا بصورت میانگین، بین ۱۸ تا ۲۰ دقیقه می باشد. موضوع سخنران ها معمولا اختراعات و سازه ها و تفکرات ناب و خلاقانه و جدید و همچنین جذاب می باشد. از سخنرانان معروف این موسسه می توان به بیل کلینتون، جین گودال، ال گور، گوردون براون، بیلی گراهام، ریچارد داوکینز، ریچارد استالمن، بیل گیتس، بونو، مایک رو، بنیانگذاران گوگل لری پیج و سرگئی برین و بسیاری از برندگان جایزه نوبل اشاره کرد. متصدی TED، روزنامه نگار و ناشر مجله کامپیوتر، کریس اندرسون است.

سایت TED

از ژوئن ۲۰۰۶ سخنرانی های TED، مجوزهای لازم برای ارائه رایگان برای استفاده عموم را گرفت و در حال حاضر، یعنی سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۴۰۰ سخنرانی در سایت این موسسه بصورت رایگان در دسترس است. در سال ۲۰۱۲ سخنرانی های TED بیش از یک میلیارد بار در جهان مشاهده شده بود.

آدرس وبسایت  TED Talks

www.ted.com

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب